וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות הפנסיה הפכו לבעלות עניין במנורה

ליאור רבינוביץ

27.2.2007 / 14:01

הקרנות מחזיקות ב-8.33% מחברת הביטוח, בעיקר בשל בעלותה על קרן הפנסיה מבטחים החדשה

קרנות הפנסיה הוותיקות, שהולאמו על ידי המדינה, נהפכו לבעלי עניין במנורה מבטחים. שמונה קרנות הפנסיה הוותיקות הגיעו במצטבר לאחזקה של 8.33% ממניות חברת הביטוח. קרנות הפנסיה הוותיקות, בניהולה של יעל אנדורן, נהפכו לבעלי עניין בחברה לאחר שרכשו לפחות 3.33% ממניות חברת הביטוח דרך בנק ההשקעות השוויצי UBS, שרכש את מניות מנורה מחברת דלק, בבעלות יצחק תשובה. אחזקה של מעל 5% בחברה הופכת את המחזיק לבעל עניין בה, על אחזקה בשיעור נמוך יותר אין צורך לדווח לבורסה.

בעלת העניין האמיתית, בין הקרנות, שלא במפתיע, היא קרן הפנסיה הגדולה בישראל, מבטחים הוותיקה, שרכשה 5.1% ממניות מנורה מבטחים. את שאר המניות, 3.23%, רכשו שאר הקרנות מקפת הותיקה, קג"מ, קרן גמלאות של אגד, קופת הפנסיה לעובדי הדסה, קרן הביטוח והפנסיה של פועלי הבניין ועבודות ציבוריות.

מכירת רוב אחזקותיו של תשובה במנורה מבטחים הפכה את המנייה לסחירה ביותר בימים האחרונים. UBS, באמצעות שלוחת הברוקאז' שלו בישראל, רכש לפני כחודש מידי דלק כ-8% ממניות מנורה, בעבורו ובעבור לקוחותיו. הבנק השוייצי מימש שלשום את האופציה לקנות כ-4.4% במחיר של 52 שקל למניה. לפחות 3.3% ממניות אלה הגיעו לידי קרנות הפנסיה הוותיקות, כאשר 1.1% נקנו עבור הנוסטרו של UBS ועבור לקוחות נוספים. בכל מקרה הנוסטרו של UBS מחזיק פחות מ-5% ואינו בעל עניין.

לא ניתן היה להשיג את תגובת מנהלת קרנות הפנסיה הותיקות, אולם לדברי מקורבים לעסקה, רכישת מניות מנורה נעשתה לאחר ניתוח של שוק הביטוח והפנסיה בישראל וההזדמנות שהם רואים בחברת מנורה ומעמדה בשוק הפנסיוני העתידי. זאת, בעיקר בגלל שליטתה בקרן הפנסיה החדשה הגדולה בישראל - מבטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully