וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעו"ף ות"א 100 קרסו ב-2.2%

נתן שבע

27.2.2007 / 17:39

הבורסה בתל אביב ירדה בחוזקה יחד עם שוקי העולם. לאומי איבדה יותר מ-2%. טבע ירדה ב-2.6%

יום של מימושים חדים עבר על הבורסה בתל אביב, שנפלה ביותר מ-2% בעקבות ירידות חדות בשוקי העולם. דבריו של הנגיד גרינספאן אמש, כי הכלכלה האמריקאית תיכנס למיתון, היתה רק יריית הפתיחה, כאשר נפילה של 9% בבורסת שנחאי נתנה את האות לנפילות חדות באירופה ובעקבותיהם בתל אביב. את המסמר האחרון בארון תקעה הבורסה בארה"ב, שפתחה בירידות של כ-1.5% עם נתונים לא מעודדים על הכלכלה האמריקאית.

מדד המעו"ף איבד 2.2% לרמה של 975 נקודות, כאשר בשעה האחרונה כבר איבד 2.7%, מדד תל אביב 100 השיל שיעור דומה, לרמה של 974 נקודות. ירידות חדות יותר נרשמות במניות הקטנות ובמניות הנדל"ן. מדד היתר 30 קרס ב-2.6% ומדד הנדל"ן ירד ב-2%. למרות הירידות החזקות, דווקא מחזור המסחר היה דומה לממוצע והסתכם ב-1.8 מיליארד שקל.

מאז הימים הראשונים למלחמת לבנון ביולי, הספיקה הבורסה לזנק ביותר מ-30% ומאז כמעט שלא התממשה בשיעור משמעותי. המשקיעים התעלמו מהורדת הריבית אתמול בשוק ב-0.25% ל-4%, כאשר גם סקירה חיובית של HSBC על השוק ו"על הכלכלה הישראלית שמעודה לא היתה טובה יותר", לא הצליחה לעצור את גל המימושים. למרות הירידות החדות והורדת הריבית הנוספת, שמר הדולר על יציבות ברמה של 4.2 שקלים. השוק הסולידי הגיב גם הוא באיפוק יחסי, כאשר האיגרות השקליות מסוג שחר והאג"ח מסוג גלילי לטווחים הארוכים ירדו בשיעור של עד 0.3%.

מניות הבנקים ריכזו את המחזורים הגבוהים

את המחזורים הגבוהים בשוק ריכזו מניות הפועלים ולאומי שירדו ב-1.4% וב-2.2% בהתאמה. טבע ירדה ב-2.6% וריכזה את המחזור השלישי בגודלו.

מימושים חדים גם במניות הנדל"ן. אפריקה ישראל התממשה ב-2% לאחר עלייה של 5% בשבוע האחרון. כלכלית ירושלים קרסה ב-4%.

גם חדשות טובות לא הצליחו לעודד את המשקיעים היום. אלביט מערכות קיבלה שתי הזמנות המשך מחיל הנחתים האמריקאי בהיקף של 51 מיליון דולר. המניה שנסחרה במרבית שעות היום בעליות, נכנעה למגמה בשוק ואיבדה 1%.

אינטרנט זהב התממשה ב-5.7% לאחר זינוק דומה אתמול. היום פורסם ב-TheMarker כי שאול אלוביץ', בעל השליטה בחברת אינטרנט זהב, החליט לפעול להנפקה מהירה של הפעילות המשותפת של קווי זהב ואינטרנט זהב, סמייל תקשורת, בנאסד"ק - מיד עם קבלת האישורים הרגולטוריים למיזוג.

בימים של ירידות חדות יחסית, עולה המסחר גם בתעודות הסל שורט (תעודות שנהנות מעליית שערים כשהשוק יורד). תעודת הסל תאלי סל שורט 25 ריכזה מחזור של 70 מיליון שקל - פי 50 מהממוצע ואילו מבט שורט 25 ריכזה מחזור של 25 מיליון שקל - כמעט כפול מהממוצע. קסם שורט ת"א 25 ריכזה מחזור של 43 מיליון שקל. הפעילות הערה מעידה, על רכישות של גופים מוסדיים גדולים המבקשים להגן על התיק מפני ירידות.

מחזור ער היה גם בתעודת הסל אינדקס מעו"ף אגריסיווי, המאפשרת חשיפה כפולה למדד המעו"ף, ריכזה מחזור של כ-19 מיליון שקל ואיבדה 5% ביום השני שבו החלה להיסחר. היו גם כאלה שניסו לנצל את הירידות החדות במעו"ף דווקא כדי להגביר חשיפתם למניות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully