וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר עצבני בת"א: המדדים המובילים ירדו כ-0.4%

שרון שפורר

28.2.2007 / 17:39

מחזור ער מהרגיל של 2.4 מיליארד שקל. ירידות מתונות נרשמו בבנקים. אורמת איבדה כ-2.9% על רקע דו"חות מאכזבים

מסחר עצבני במיוחד איפיין היום את הבורסה בתל אביב. לאחר שפתחה בירידות שערים שהתחזקו בשעתיים הראשונות למסחר, התמתנה המגמה עד כדי עליות קלות בחלק מן המדדים ודשדוש במדדים המובילים. לאחר מכן שבו המדדים לצידו האדום של המתרס וחתמו את היום בירידות מתונות.

בשנחאי, אשר החלה את מהלך הירידות בעולם אתמול וחתמה את המסחר בצניחה של כ-9% - נרשמה היום התאוששות של של כ-4%. ייתכן כי זו היתה סיבה נוספת לירידות המתונות יחסית בתל אביב. יחד עם זאת, בבורסות האסיאתיות נמשכו הירידות. גם בבורסות האירופיות נרשמות ירידות גם עכשיו, לקראת סיום המסחר, בשיעורים חדים של כ-1.5%-1%.

מדד המעו"ף ירד היום ב-0.4% ל-971.6 נקודות בהמשך לירידה של כ-2% אתמול; תל אביב 100 ירד ב-0.4% ל-970.7 נקודות ותל טק 15 נסחר בירידה של 0.1%. הבנקים שסבלו מירידות חדות במהלך המסחר חתמו בירידה של 0.3%; ירידות מתונות נרשמו גם במניות השורה השנייה והשלישית כשתל אביב 75 ירד ב-0.25% ומדד היתר 30 ירד ב-0.14%. מדד הנדל"ן, לעומתם, הצליח לחתום בעלייה בשיעור של 0.4%.

הסוחרים לא נרתעו מן הירידות

תנודתיות מיוחדת איפיינה היום את מניות היתר, כמו גם את מניות הנדל"ן שנעו בין שני צידי המתרס; ובכלל, העצבנות והתנודתיות במסחר באו לידי ביטוי בעלייה בסטיות התקן הגלומות באופציות על מדד בכסף, שנעו היום סביב כ-19% מול סטיות תקן ממוצעות של 16%-14% במהלך החודש החולף.

מחזור המסחר היה ערני למין הפתיחה והסתכם בסיום בכ-2.4 מיליארד שקל - חריג גם בנוף השבועות האחרונים שמאופיינים במחזורים ערים במיוחד.

בשוק הסולידי - נרשמו היום ירידות מחירים בשיעורים של עד 0.3% בשחרים השקליים לטווח ארוך ובשיעור של עד 0.4% בגלילים הצמודים.

בין הדואליות נרשמו תיקונים

המניות הדואליות של המעו"ף פתחו כמעט כולן בפערי ארביטראז' שליליים, כשהבולטת שבהן היא טבע, שצנחה אמש בכ-5%. טבע ירדה היום ב-2% במחזור השני בגודלו בבורסה - 211 מיליון שקל.

אלביט מערכות שפתחה בירידה בעקבות פער שלילי חתמה בעלייה של 1.4%, ואילו בנייס חתמה בתוספת קלה של 0.07% במחזור ער של כ-45 מיליון שקל. ברקע לעלייה של נייס, יצרנית הטילים ומערכות ההגנה המתקדמות, רפא"ל, הזמינה מנייס פתרונות להקלטה, ניטור ותחקיר, של מערכות קול (VoIP) ורדיו (RoIP) מתוצרת החברה. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום.

מניות הבנקים הפועלים ולאומי איבדו 0.4% ו-0.5%, בהתאמה. מניית הפועלים ריכזה את המחזור הגבוה בשוק - 227 מיליון שקל.

אפריקה ישראל וגזית גלוב עברו לעליות אחרי פתיחה שלילית וחתמו בתוספות של 2.1% ו-0.5%, בהתאמה.

אורמת איבדה כ-2.9% על רקע דו"חות מאכזבים של החברה הבת אורמת טכנולוגיות ו-כי"ל ירדה ב-0.7% במחזור ער של כ-105 מיליון שקל.

במניות היתר היה היום מסחר סוער גם כן, כשיואל ריכזה את המחזור הגבוה ביתר 30 עם ירידה של 1.3% במחזור של כ-6.3 מיליון שקל; דמרי עלתה ב-3.2% ונטו ירדה ב-1.2% במחזור של כ-4.5 מיליון שקל; תאת טכנולוגיות ורבד בלטו עם עליות חדות של 9.7% ו-9% בהתאמה במחזורים ערים של 1.8 מיליון שקל ו-2.8 מיליון שקל, בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully