וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד למגמה: הדולר עלה 0.17% ל-4.21 ש'

טל לוי

28.2.2007 / 16:11

הבינלאומי: "זהו תיקון בלבד ותו לא. ישראל היא אי של יציבות בים הקריסות שראינו אתמול בשווקים המתעוררים"

"ישראל היא אי של יציבות בים הקריסות שראינו אתמול בשווקים המתעוררים. הבורסות המקומיות במדינות הללו נפלו בכ-4% והמטבע המקומי נחלש בכ-3% ואילו בישראל, הבורסה צנחה בפחות מ-2.5% והמטבע המקומי נחלש ב-0.25% בלבד", כך אמר הבוקר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק הבינלאומי, דרור זק"ש. הדולר הוסיך היום 0.17% ושערו היציב נקבע על 4.211 שקלים. מוקדם יותר נסחר הדולר גם ברמה של 4.225 שקלים.

הריבית שירדה ב-0.25% ל-4% והצניחות בבורסה המקומית ובשוקי העולם מחזירים הבוקר את המשקיעים לאפיק החבוט שהסב בשנה האחרונה בעיקר הפסדים: הדולר. גם דבריו של יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספאן, לפיהם כלכלת ארה"ב עתידה להיכנס למיתון בסוף השנה, מתגמדים כנראה לנוכח הצניחות בשוקי המניות.

"הבורסה בסין כבר מתקנת הבוקר ב-3% לאחר שנפלה אתמול ב-9%. נכון שהניקיי היפני ומדד ההנג סנג של הונג קונג (המייצג במידה מסויימת את סין) נופלים כעת, אולם שני המדדים הללו לא הגיבו אתמול לנפילות ברחבי העולם", אמר הבוקר דרור זק"ש.

"אין סיבה לפאניקה"

זק"ש ציין כי אתמול נפל הדולר מול המטבעות המובילים ובמיוחד מול הין היפאני ומול היורו שלעומתם צנח ביותר מ-1%. "המשקיעים שברחו מהבורסה בסין קנו ככל הנראה ינים", העריך זק"ש. מטבעות השווקים המתעוררים נפלו מול הדולר בשיעורים של כ-3% - מה ששוב מבליט את יציבותו של השקל.

"אנו מעריכים כי מדובר בתיקון בלבד ולא מעבר לכך, הן במובן של מניות והן במובן של שוקי המט"ח", אמר זק"ש. "בינתיים אין סיבה לפאניקה שכן יש כאן מימוש בריא של השווקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully