וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות ציוד התקשורת והטלקום הובילו את המדדים לעליות חדות

יהודה שויצר

24.8.2001 / 19:56

אלקטל עלתה ב-6.5% על רקע הודעת סיסקו על יציבות בעסקיה; דויטשה טלקום מתאוששת בעליה של 9%

סיסקו , שלא אחת בעברה הלא רחוק זיעזעה את השוק עם חדשות עגומות, הצליחה לעורר את השווקים עם חדשות חיוביות. יצרנית הציוד לרשתות הודיעה אמש על יציבות בעסקיה. החברה גם מסרה כי בכוונתה לבצע ארגון מחדש בעסקיה.

הודעת סיסקו שלחה את מניות הטכנולוגיה באירופה לעליות חדות בהובלת מניות ציוד התקשורת. בתום המסחר עלה מדד ה-FTSE ב-1.4%; בפאריס עלה ה-CAC 40 ב-2.4%. עליות שערים חדות במיוחד נרשמות בפרנקפורט, שם הדקס עולה ב-3% בעוד הנויר מרקט נוסק ב-5.5%.

הבוקר פורסמו נתונים נוספים המצביעים על נסיגה בלחצים האינפלציוניים בכלכלת גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה. מחירי המוצרים המיובאים ירדו ב-1.5% בחודש יולי, ומחירי התוצרת המקומית ירדו בממוצע ב-0.5%, לעומת תחזיות אנליסטים פסימיות יותר.

יצרניות ציוד התקשורת רשמו עליות שערים חדות על רקע ההודעה של סיסקו. את העליות הובילה אלקטל הצרפתית שסיימה בעלייה של 6.5%. מרקוני, המתחרה הבריטית, עלתה ב-2.5% ואריקסון סיימה בעלייה של 3.6%.

דויטשה טלקום מתאוששת

במגזר הטלקום נרשמות עליות שערים בעקבות הכחשת האצ'יסון את דיווח ה"פייננשל טיימס", בו נמסר כי חברת האחזקות צפויה להיפטר מהחזקותיה בדויטשה טלקום ובוודאפון, ולהשתמש במזומן שגויס על מנת לממן מיזמי סלולר פרטיים באירופה.

דויטשה טלקום נוסקת ב-9% ומובילה את העליות במגזר הטלקום. מניות החברה נפלו בשבועות האחרונים בעשרות אחוזים לרמות שפל של שלוש שנים. חברת הסלולר הגדולה בעולם וודאפון, שהודיעה היום על מיזוג חטיבתה היפאנית, J-Phone, ב-1 בנובמבר, עלתה ב-3.1%. פראנס טלקום, שהודיעה אתמול על קיצוצים, עלתה ב-6.5%.

מפעילת הסלולר KPN ירדה ב-0.3% בעקבות דיווח, לפיו מספר המנויים של החברה לשירותי E-Plus ירד ב-14 אלף בחודש יולי לעומת החודש הקודם. זוהי הירידה השנייה ברציפות במספר המנויים של מפעילת הסלולר.

במגזר השבבים נרשמו עליות שערים, שהתחזקו לאור הזינוק בנאסד"ק: אינפיניון עולה ב-7.2%; יצרנית השבבים הצרפתית ST עלתה ב-5.8% ובוקהאם טכנולוג'יס סיימה בעלייה של 1.8%.

חברת אבטחת הנתונים בולטימור טכנולוג'יס, מתחרתה של צ'ק פוינט , עלתה ב-7.8%. מניות החברה עלו למרות שוועדת ה-FTSE אינטרנשונל מסרה שהיא תוחלף במדד ה-FTSE 250 על ידי חברת וולסוורת, לאחר שזו תשלים את היפרדותה מהחברה האם קינגפישר. מניית וולסוורת עולה ב-0.2%.

חברת התוכנה הגרמנית ברוקאט שזינקה בפתיחה ב-20%, ירדה ב-0.6% בתום המסחר. החברה הודיעה היום על מכירת 2 חטיבות אמריקאיות ועל התמקדותה בעסקי הפיננסים המקוונים באירופה. כמו כן יעזוב מנכ"ל החברה סטפן רובר את משרתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully