וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוצאות מאכזבות לאורמת טכנולוגיות"

עומרי כהן

28.2.2007 / 14:00

האנליסט יובל בן זאב: "מכירות החשמל היו נמוכות משמעותית מהתחזית וזאת למרות שבסוף נובמבר אישררה אורמת את התחזיות"

"בסך הכל, הציגה תוצאות כספיות חלשות ברבעון הרביעי, כאשר גם התחזית שלה ל-2007 היא נמוכה", כך מציין האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים בטוחה, בתגובה ראשונה לדו"חות החברה. לדבריו, החולשה בולטת לכל אורכו של דו"ח הרווח וההפסד, משורת ההכנסות ועד השורה התחתונה.

בן זאב מציין, כי ההכנסות ממכירת חשמל, שהיא הפעילות העיקרית של אורמת, היו נמוכות משמעותית מהתחזית (סטייה של כמעט 10%) וזאת למרות שבסוף נובמבר חזרה החברה פעם נוספות על תחזיותיה ל-2006. לדבריו, תוצאותיה הכספיות של החברה מושפעות מעונתיות בשל התייקרות מחירי החשמל בקליפורניה בחודשי הקיץ, ולכן חשוב להשוות את ביצועי החברה לרבעון מקביל בשנה קודמת.

אולם גם בהשוואה לרבעון המקביל, נרשמה ברבעון הרביעי ירידה חדה ברווחיות הגולמית של החברה. הרווחיות הגולמית ממכירת חשמל נפלה ל-26.5% מ-38.9% ברבעון המקביל ואילו הרווחיות הגולמית ממכירת מוצרים צנחה ל-10.7% מ-29.3%. בן זאב מציין, כי ייתכן והירידה ברוויות ממכירת חשמל נגרמה מתקלות בתפעול תחנות ייצור החשמל או מאתגרים תפעוליים אחרים, שעמדו בפני החברה ברבעון הרביעי.

גם הרווח הנקי בהיקף של 4.2 מיליון דולר היה לדברי בן זאב נמוך מאוד, כיוון שהוא נזקף בין השאר הודות להטבת מס בהיקף של 2 מיליון דולר. ברבעון המקביל אמנם רשמה אורמת טכנולוגיות הפסד נקי של 5.1 מיליון דולר, אולם אז כלל ההפסד הוצאות ריבית חד פעמיות בגין מיחזור חובות בנקאיים הקשורים למימון פרויקטים.

גם העתיד לא מבטיח

"נקודה מדאיגה נוספת היא התחזית הנמוכה ל-2007. על פי תחזית זו מגזר החשמל יגדל השנה בכ-10% בלבד ומגזר המוצרים עשוי ללכת לאחור. ייתכן שהחברה בחרה לפרסם תחזית נמוכה כדי שתוכל לעמוד בה", הוסיף בן זאב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully