וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון מנצחת באינטרנט

שגיא חמץ

28.2.2007 / 15:14

מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב מאופיינת בפעילות אינטרנטית רבה. אנשי הקמפיין של קלינטון פיצחו במידה מסוימת את הסוד

אם עברתם במקרה ברחבי הרשת האמריקאית בחודשים האחרונים, נתקלתם בוודאי בהילרי רודהם קלינטון, המועמדת לנשיאות ממדינת ניו יורק ואשתו של אשף השיווק מהדור הקודם, ביל. הילרי יודעת היטב שבעידן שבו היא מתחרה על התפקיד הבכיר ביותר בעולם הדמוקרטי, לא מספיק להיות יפה וצרוד, צריך גם לרוץ ולדבר עם כולם כל הזמן - וכולם כיום כל הזמן ברשת.

מערכת הבחירות לנשיאות מאופיינת, ולא בפעם הראשונה, בפעילות אינטרנטית רבה. קלינטון אינה היחידה בזירה, אבל נראה כי אנשי קמפיין האינטרנט שלה פיצחו במידה מסוימת את הסוד. קלינטון יצאה לדרך עם אחד ממסעות הפרסום האינטרנטיים הגדולים, אם לא הגדול שבהם, שנשען על ווב 2.0, ואם אכן תזכה בתפקיד הנכסף, עשוי הקמפיין להיזכר בספרי ההיסטוריה של השיווק כקמפיין המהותי הראשון בעולם ה-Conversation Marketing - עולם שבו השיחה היא המניע והמנוע. לא עיצוב, לא מיתוג ולא רעיון אחד גדול שנדחס לשברירי זמן בטלוויזיה, אלא הנעת שיחה ומפגש רציף ככל האפשר עם תומכים, שונאים ומצביעים פוטנציאלים.

נפלאות ה-Conversation Marketing

אתר האינטרנט הרשמי של קלינטון הוא כולו ברוח השיתוף והקהילה. כלי הקהילה בולטים בו בראש העמוד, אבל יותר מהם בולטת החשיבה החדשה שמאפיינת את הקמפיין. רוצה לעזור לקלינטון לגייס כסף? אין בעיה, תוריד תוכנה קטנה, קבל סיסמה, קבע לך יעד וקדימה - צא לדרך כשסביבך עוד מאות מתרימים שישמחו להכיר ולעזור, ותוך כדי כך גם לפטפט. רוצה להצטרף לצוות של הילרי? בכיף, תיכנס, תוריד תוכנה, קבל סיסמה וכן הלאה.

הילרי אף הקימה בלוג שמשמש בסיס יציאה לפעילות של הסנטורית בקרב הגולשים. היא התארחה לצד דיפאק צ'ופרה ותום גרין ב"בלוג התקווה" - מסע שערכה יאהו עבור האיגוד האמריקאי למאבק בסרטן, התארחה באינספור סרטונים ביו-טיוב והקימה את ההילריקאסט - התשובה המוחצת לפודקאסט.

אולם את הקפיצה הכי מרשימה למים עשתה הילרי בעמוד השאלות והתשובות של יאהו (Yahoo Answers), כשפנתה בשאלה לגולשים מה דעתם על תוכנית הבריאות האמריקאית. השאלה זכתה ל-34 אלף תשובות בתוך יממה ולאלפי אזכורים במדיה, החל ב"ניו יורק טיימס" ועד אחרון הבלוגרים העוקבים אחר הפוליטיקה בארה"ב.

Conversation Marketing הוא תחום הנמצא עדיין בחיתוליו ונהפך יותר ויותר חשוב בעולם השיווק. עיקר התורה נעוץ באינטראקציה, ביצירת שיחה עם לקוחות, עובדים ושותפים ומינוף כוחם לטובת המותג. על פניו, נשמע כמו משימה קלה, אבל אין משימה קשה מזו, במיוחד לארגונים ולמותגים גדולים. מותגים שמערכות השיווק המשומנות שלהם מנעו מגע ישיר בינם לבין הלקוח ובנו תדמית המבוססת על מסר אחד קצר, נדרשים כיום לייצר שיחה מתמשכת ואמיתית על המוצרים שלהם. אם לסכם את התהליך במשפט קצר, הרי שחברות נדרשות כיום לשלם פחות, אבל לדבר הרבה יותר ובאופן גלוי ומתמשך. מדובר באחד האתגרים הגדולים והמסובכים ביותר - הרבה יותר מסובך מלקנות מדיה במיליונים.


הכותב הוא מנכ"ל חברת בלינק, העוסקת בתחום התוכן ויחסי הציבור באינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully