וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנודתיות בוול סטריט: צ'ק פוינט יורדת ב-1.5%

שירלי יומטוב

28.2.2007 / 17:07

אתמול נפלה צ'ק פוינט ב-5%; טבע מוסיפה 0.7% לאחר ירידה של 5% אתמול

הקריסה בשווקים אתמול ממשיכה לזעזע גם היום, ולאחר צניחה של 4% במדד נאסד"ק, נרשם בשעה זו מסחר תנודתי. מדד נאסד"ק פתח בעליות, שב לירידות ועכשיו כבר שוב מטפס קלות. מדד S&P500 מצליח להחזיק רוב הזמן בעליות קלות ומוסיף כ-0.3% בשעה זו.

הירידות שנרשמו אתמול והיום בבורסות בעולם מחקו כמעט טריליון דולר מהשווי של מניות הנסחרות במדדים ברחבי תבל. בורסות וול סטריט רשמו אתמול את הירידה היומית החדה ביותר מאז התקפות ה-11 בספטמבר 2001, אשר מחקה כ-600 מיליארד דולר משווי השוק של חברות בארה"ב.

בעקבות הירידות בבורסות אירופה, אשר רשמו אתמול את הנפילה היומית החדה ביותר זה קרוב לארבע שנים, נמחקו 360 מיליארד דולר משווי השוק של חברות אירופיות. הירידות שנרשמו אתמול והיום בבורסות אסיה מחקו לפחות 280 מיליארד דולר משווי השוק של חברות באסיה.

את העצבנות בשווקים האמריקאים היום אפשר לראות גם על רקע המשך ירידות באירופה, וזאת למרות שבורסת שנחאי התאוששה היום בכ-4%.

פספוס התחזיות גובה מחיר

בקרב הישראליות, צפויות להצטרף למגמה המניות שסבלו אתמול, כמו צ'ק פוינט וטבע, שנפלו ביותר מ-5%.

מי שלא צפויה ליהנות מהמגמה החיובית המסתמנת בשוק היא . אורמת דיווחה על דו"חות מאכזבים לרבעון הרביעי ובו הסתכמו הכנסותיה ב-66.7 מיליון דולר. ההכנסות מהוות אמנם צמיחה של 13.4% בהשוואה לרבעון הרביעי ב-2005, אולם הכנסותיה ממכירת החשמל - המגזר הרווחי והגדול יותר - גדלו ברבעון הרביעי ב-8% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-46.6 מיליון דולר.

הרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-4.2 מיליון דולר (12 סנט למניה) וכלל הוצאות על אופציות בהיקף של כ-500 אלף דולר (סנט אחד למניה). אנליסטים המסקרים את פעילותה של החברה צפו בממוצע הכנסות של 67.1 מיליון דולר ורווח של 23 סנט למניה.

חברה אחרת שפיספסה את התחזיות היא , מקבוצת אי.די.בי. יצרנית גלולת המצלמה דיווחה על צמיחה של 12.7% בהכנסות, ל-27.5 מיליון דולר ועל ירידה של 57% ברווח הנקי, ל-1.5 מיליון דולר, או 5 סנט למניה. רווח הפרופורמה, שמתעלם מהעברות חד פעמיות וההוצאה על אופציות, עמד על 2.5 מיליון דולר - 9 סנט למניה. שיעור הרווחיות הגולמית עמד על 73.8% לעומת 75.4% ברבעון המקביל.

גיוון עמדה אמנם בטווח התחזיות שלה, אולם פיספסה את תחזיות האנליסטים. התחזיות של האנליסטים בוול סטריט עמדו על רווח פרופורמה של 10 סנט למניה תחת הכנסות של 27.8 מיליון דולר. האנליסטים נדבקו במידה רבה לתחזיות של החברה, שעידכנה כלפי מעלה את הרף התחתון של תחזית הרווח שלה לרבעון הרביעי עם פרסום תוצאותיה לרבעון השלישי.

ומי עומדות בפני סחף המגמה?

נייס מערכות דיווחה על הזמנות חדשות מצד יצרנית הטילים ומערכות ההגנה המתקדמות, רפא"ל. האחרונה הזמינה פתרונות להקלטה, ניטור ותחקיר, של מערכות קול (VoIP) ורדיו (RoIP) המבוססות על פרוטוקול האינטרנט (IP). מערכות ההקלטה ייושמו במערכות ניהול הקרב (C4I) של רפא"ל. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום, והיא אינה מסייעת למניה להימנע מירידה של 0.4%.

רוזטה ג'נומיקס (ROSG) ממשיכה לרוץ קדימה, עם עלייה של 2.3%, שמביאה אותה למחיר של 7.5 דולרים - הרף התחתון לפיו ביקשה החברה לגייס. רוזטה הסתפקה לבסוף במחיר של 7 דולרים למניה, אך השוק אמר את דברו והמניה נהנית מקבלת פנים מלבבת בניו יורק.

סינרון, שזינקה אתמול 6.5% חרף הירידות בשווקים, ממשיכה לעלות גם היום ומוסיפה 0.6% בעקבות ההודעה אתמול על הסכם בלעדי עם פרוקטר אנד גמבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully