וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משכירי דירות ישלמו מס גבוה יותר במכירתן

אבי בר-אלי

28.2.2007 / 16:41

החל ממחר רשות המסים תנכה את הפחת משווי הרכישה של דירה עבור כל שנה בה הושכרה - גם במסלול הפטור

משכירי דירות במסלול פטור אשר יבקשו למכור את דירותיהם - יחויבו במס שבח גבוה יותר. רשות המסים פרסמה היום הוראת ביצוע חדשה, לפיה יושוו תנאי המס בין משכירי הדירות במסלולי המס השונים - כך שגם ממשכירים במסלול הפטור ינוכה פחת עבור כל שנה בה הושכרה דירתם למגורים.

מס שבח מוטל על הרווח ממכירת מקרקעין, וחישובו עבור משכירי דירות המבקשים למכור את דירותיהם נעשה בשלושה מתווים: חישוב המס עבור משכיר במסלול דיווח מלא; חישוב לפי מסלול סעיף 122, בו משלם הנישום 10% מס מסך הכנסותיו; וחישוב לפי מסלול הפטור, בו נהנים משכירים עד תקרה של 4,200 שקל לחודש - מפטור ממס.

בעלי הדירות בשני המסלולים הראשונים משלמים במכירת דירותיהם מס שבח הכולל את הפחתת ערך הדירה לאורך השנים (פחת בשיעור של בין 4%-2% לשנה), כלומר משלמים מס לפי חישוב רווח מוגדל (יחסית). לעומתם, ערך הדירה של משכירי הדירות במסלול הפטור ממס, לא הופחת עד כה.

"תיקון בעייתי ומיותר"

משמעות הוראות הביצוע החדשה לפיכך, הינה שבמכירת דירה זו אשר הושכרה במסלול הפטור - ינוכה הפחת (בשיעור 4%-2% על כל שנה מושכרת) משווי הרכישה המקורי של הדירה, ובכך יוגדל מס השבח שישלם בעליה. עם זאת, יש לציין כי ההוראה לא תחול על מוכרי דירות בזכאות ממס שבח (בעלי דירה יחידה, למשל).

היועץ המשפטי לשעבר של נציבות מס הכנסה, עו"ד מאיר מזרחי, אומר כי המדובר בתיקון בעייתי ומיותר, העלול לפגוע בציבור משכירי הדירות. "בעייתיות ההוראה נעוצה קודם בתחולתה הרטרואקטיווית - אשר ספק אם תעמוד במבחן בית המשפט", אומר עו"ד מזרחי, ומוסיף: "התיקון חסר היגיון משום שיחסום בעלי דירות מושכרות ממכירתן - ובכך עלול להביא לפגיעה בקופת המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully