וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריקסון וסוני משלבות כוחות: יודיעו ביום שני על הקמת מיזם לייצור מכשירי סלולר

יהודה שויצר

24.8.2001 / 21:49

החברות דנות בשילוב חטיבות מכשירי הסלולר מאז אפריל; מנכ"ל אריקסון: "המיזם צפוי להיות רווחי מיומו הראשון"

אריקסון וסוני עומדות להודיע ביום שני על שילוב עסקי מכשירי הסלולר שלהן, כך מדווח רויטרס שמצטט גורמים המקורבים למגעים. באפריל הודיעו שתי החברות כי הן שוקלות לשלב כוחות בפיתוח טלפונים סלולריים ומכירתם, על מנת להתמודד טוב יותר עם החולשה בענף.

"מועצות המנהלים של אריקסון וסוני מלבנות ביניהן את הפרטים האחרונים של ההסכם, שעקרונית נחתם כבר באפריל", אמר לרויטרס גורם בכיר, והדגיש כי ההודעה תצא לכל המוקדם ביום שני.

כשהחברות יחליטו למזג את עסקי הסלולר שלהן, הן יגדילו את נתח השוק העולמי שלהן ל-12%. את שוק הסלולר מובילה בגאון נוקיה, עם נתח שוק של 31% בקירוב, ומוטורולה, המחזיקה ב-15% מהשוק.

מנוף להגדלת רווחי שתי החברות

שותפות אפשרית בין החברות יכולה לתרום לשתי החברות. מבחינת סוני, השותפות יכולה לעזור לדחוף קדימה את פיתוחי הסלולר האחרונים שלה, טלפונים המנגנים מוסיקה ומספקים גישה לאינטרנט ולמשחקים. כמו כן סוני תוכל להשתמש במערך השיווק החזק של אריקסון בתחום הסלולר ובמותג המוכר.

אריקסון יכולה להשתמש בשותפות כמנוף להוצאת עסקי ייצור הטלפונים הניידים מהבוץ. חטיבת ייצור מכשירי הסלולר של החברה השוודית רושמת הפסדים כבדים כבר תקופה ארוכה, ולאחרונה הודיעה החברה על הפסקת הייצור בשוודיה והעברתו לקבלני משנה בעולם. כמו כן אריקסון תוכל להשתמש בפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים של סוני בהשקת דגמים חדשים, אטרקטיוויים יותר.

בית ההשקעות ליהמן ברדרס רואה בעסקה עתידית בין החברות מוצא מצוין עבור אריקסון. להערכת בית ההשקעות יצרנית מכשירי הסלולר תוכל דרך העסקה להשתחרר מנטל חטיבת יצור מכשירי הסלולר הלא רווחית וכך תוכל להתמקד בתחומי הצמיחה העיקריים שלה.

"יהיו עדיין מספר סוגיות משפטיות שיחייבו מציאת פיתרון", אמר גורם אחר והדגיש גם כי לכל המוקדם יודיעו החברות ביום שני, אך לא צריך להתייחס לכך "כמלה חקוקה באבן".

דובר אריקסון סירב להתייחס לתאריך היעד הנקוב, "אנו נמצאים במגעים, וכשיסתיימו המגעים ההסכם ייחתם", מסר.

מיזם רווחי מיומו הראשון

על פי הערכות המקור, המוצר הראשון של המיזם המשותף ייצא לשוק כבר באמצע השנה הבאה. עד ליציאת המותג החדש כל אחת מהחברות תשווק את מכשיריה תחת המותג הנושא את שמה.

המקור סירב לפרט כיצד תנוהל החברה, למרות שקאטסומי אוהארה מסוני כבר מונה לעמוד בראש המיזם. המיזם אמור להתחיל לפעול כבר מה-1 באוקטובר וצפוי להיות רווחי כבר מיומו הראשון, כך מציין מנכ"ל אריקסון, קורט הלסטרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully