וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תחסום המנצלים לרעה את מערכת הפרסום שלה

IDG

4.3.2007 / 15:48

לפי הערכות כמות הלחיצות המזויפות על פרסומות היא יותר מ-10% בממוצע. התופעה מהווה את האויב הגדול ביותר של הפרסום המקוון

חברת גוגל הודיעה כי תספק יותר מידע, וכן כלים משופרים, על מנת לסייע למפרסמים לזהות ולהילחם בתופעת הונאות ההקלקה (click fraud). התופעה השנויה במחלוקת מהווה את האויב הגדול ביותר של המודל הפופולרי והרווחי ביותר כיום לפרסום מקוון, מודל ה-pay per click (תשלום לפי לחיצה).

כאשר מרבית ההכנסות של גוגל מקורן במודעות פרסום של תשלום לפי לחיצה, לחברה יש אינטרס ברור לתת מענה לבעיה, במסגרתה אנשים או גופים לוחצים על המודעות בכוונות זדון. מכיוון שתחת מודל זה מפרסמים משלמים בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלהם, חברות לעיתים לוחצות על מודעות של מתחרותיהן על מנת לגרום להן נזקים כספיים. הונאת הקלקה פופולרית אחרת מתבצעת כאשר בעלי אתרים מקליקים על מודעות המפורסמות באתר שלהם עצמם על מנת לייצר אשליה של תעבורה גבוהה ולאחר מכן לגבות עמלות מופרזות.

"אנו מנסים לספק למפרסמים שלנו שקיפות מקסימלית ואת מירב הכלים להבין ולשלוט בנתונים סביב נושא זה", אומר שומן גוסמאג'ומדר, מנהל מוצר בגוגל בתחום האמון והבטיחות. לאור זאת, החל מחודש מארס, גוגל תאפשר למפרסמים להכניס כתובות IP מסוימות ל-"רשימה שחורה", זאת במידה וקיים לגבי כתובות אלו חשד להונאת הקלקה, או אפילו אם כניסות מכתובות אלו לעולם אינן מובילות למכירה, הוסיף גוסמאג'ומדר. הכנסה של כתובת IP מסוימת לרשימה שחורה תאפשר למפרסמים לומר למעשה - "אנו מאמינים שכתובת זו אינה מייצרת תנועה פרודוקטיווית עבורנו, ולכן איננו רוצים להציג את המודעות שלנו בפני כתובת זו בעתיד".

גוגל תשיק אתר חדש המוקדש להונאות הקלקה

בנוסף לכך, בהמשך החודש מתכוונת גוגל להשיק אתר חדש המוקדש להונאות הקלקה, בו החברה תפרסם מידע ומדריכים המיועדים לחנך מפרסמים לגבי הנושא, אותו גוגל מעדיפה לכנות "קליקים עקרים" (invalid clicks). כמו כן, החברה מתכוונת לספק למפרסמים ממשק סטנדרטי לצורך דיווח על הונאות הקלקה חמורות, שיובילו לחקירה רצינית.

החל מחודש יוני האחרון מדווחת גוגל למפרסמים על מספר הקליקים העקרים שקשורים במודעות שלהם, כמו גם על האחוז של לחיצות אלו מכלל הלחיצות. בהמשך החודש, גוגל מתעתדת להוסיף לדוחות הנ"ל גם את הנתון של סכום הכסף בו לא חייבה את המפרסם עקב לחיצות שזוהו על ידה כעקרות. ההערכות לגבי התדירות של תופעת הונאת ההקלקות הן מגוונות. בעוד יש הטוענים כי התופעה זניחה יחסית, אחרים גורסים כי בערך 40% מכלל ההקלקות הינן בכוונות זדון.

פחות מ10% מההקלקות על פרסומות בגוגל מוגדרות כעקרות, אומר גוסמאג'ומדר, אך הוא מסרב להיות ספציפי יותר. מרביתן מזוהות על ידי גוגל, ורק כ-0.02% מוכרזות ככאלה כתוצאה מתלונות של מפרסמים, הוא מוסיף. לעומת זאת, חברת ClickForensics LLC, המספקת שירותים למלחמה בהונאות הקלקה, מעריכה כי ברבעון האחרון של 2006, יותר מ-14% מההקלקות נעשו תוך כוונות הונאה.

בעבר, מפרסמים תבעו את גוגל, כמו גם חברות אינטרנט אחרות כגון יאהו!, סביב נושא זה, בטענה שהחברות לא עשו מספיק בכדי להלחם בתופעה. גוגל רשמה לעצמה הישג בנושא זה כאשר בשנה שעברה הגיעה להסדר עם הרוב המכריע של המפרסמים שלה, במסגרתו שילמה להם 90 מיליון דולר בלבד, ובתמורה הם ויתרו על כל תביעה כנגד החברה בנושא הונאות הקלקה בין השנים 2002 ל-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully