וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשב הכללי עשוי למנוע את ועידת תנובה: "אין לקיים את הועידה כל עוד לא הובטחו במלואן זכויות המדינה"

עמירם כהן

4.3.2007 / 18:54

האוצר תובע לקבוע מנגנון למסירת 25% ממניות הקיבוצים בתנובה למדינה ולבנקים



במכתב חד משמעי שאינו משתמע לשתי פנים, הזהיר בסוף השבוע שעבר סגן החשב הכללי, עמי לנדאו, את התנועה הקיבוצית ש"אין להביא את העסקה למכירת השליטה בתנובה לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות ("ועידת תנובה"), כל עוד לא הובטחו במלואן זכויות המדינה במניות תנובה מכוח הסדר הקיבוצים". עוד כתב לנדאו כי "אף שטרם גובש הסכם בין הצדדים המגדיר את המנגנון להבטחת זכויות המדינה במניות הקיבוצים בתנובה, נקבע כינוס הוועידה ליום ג' הקרוב".



ועידת תנובה, המתוכננת להתכנס מחרתיים, תבקש את אישורם של 618 בעלי המניות, קיבוצים ומושבים, למכירת השליטה באגודה לקבוצת אייפקס-מאיר שמיר. האוצר תובע כי לפני כינוס הוועידה ייקבע מנגנון למסירת 25% ממניות הקיבוצים בתנובה למדינה ולבנקים, כפי שהתחייבה התנועה הקיבוצית בהסדר המשלים לחובות הקיבוצים, ובכלל זה גם 25% ממניות תנובה של 17 הקיבוצים שסירבו לחתום על כתב הוויתור למניות.



שווי המניות שעל הקיבוצים למסור למדינה ולבנקים מסתכם ב-107 מיליון דולר, כנגזר ממחיר העסקה למכירת תנובה לאייפקס - 1.025 מיליארד דולר, אם כל הקיבוצים ימכרו את כל אחזקותיהם.



בתשובה למכתבו של לנדאו, כתב מנהל אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית, דורון סט, כי דחיית הוועידה לא תביא לפתרון הבעיה, מה גם שכינוס הוועידה אינו בשליטת הקיבוצים אלא בשליטת הוועד המנהל של תנובה. סט חזר והדגיש במכתבו כי הקיבוצים מתכוונים לעמוד בכל ההתחייבויות שנטלו על עצמם לגבי מניות תנובה, בעוד ש"דחיית הוועידה עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לתהליך וליכולתנו לעמוד במחויבות זו".



מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב שור, אמר אתמול ל-TheMarker כי יש להמשיך ולהגיע להבנות והסכמות, ו"ביום שלישי תתקיים הוועידה ואנחנו איננו מאמינים ששר האוצר, אברהם הירשזון, ייתן יד לדחייתה".



הוועידה תתבקש לאשר ברוב מיוחס של 75% מזכויות ההצבעה את הצעת הנהלת תנובה למכור את השליטה באגודה - 51% לפחות - לקבוצת אייפקס-מאיר שמיר. אם תאושר הצעת ההנהלה, ייפתח הליך שיארך 45 יום, ובו יודיעו בעלי המניות מהו שיעור האחזקות שבכוונתם למכור. אם המכירה הכוללת לא תגיע ל-51% מהמניות, יחויבו בעלי המניות למכור חלק יחסי מאחזקותיהם, כך שבסיום ההליך תחזיק קבוצת אייפקס-מאיר שמיר ב-51% מתנובה. ככל הנראה, לא יהיה צורך ליישם את המנגנון הזה, מפני שלפי כל ההערכות, 90% מהמושבים ו-70% מהקיבוצים לפחות יודיעו על הכוונה למכור את אחזקותיהם. המכירה עצמה תתקיים 45 יום לאחר הוועידה.



התנועה הקיבוצית הודיעה אתמול על תמיכתה בעסקת תנובה-אייפקס, וכן כי תימשך ההידברות בין מזכירי התנועה, גברי ברגיל וזאב שור, ל-17 הקיבוצים שלא חתמו על כתב הוויתור ל-25% ממניותיהם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully