וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק מכחישה שיחות למכירת yes

ערן גבאי

5.3.2007 / 9:36

הבוקר דווח כי השיחות מתנהלות תוך סייג - רק אם יתאפשר לבזק להפוך לספק תוכן, תמכור את yes. בכיר בחברה: "הנושא כרגע ספקולטיווי"

בזק מכחישה הבוקר בהודעה לבורסה את הדיווח ב-TheMarker, לפיו מתנהלות שיחות על האפשרות למכירת חברת הלוויין yes ליורוקום. "בניגוד למה שפורסם, בזק אינה מנהלת כל מגעים למכירת אחזקותיה ב-yes‏. לא מתנהל כל משא ומתן בנושא זה והוא כלל אינו עומד על הפרק. כפי שנאמר פעמים רבות בעבר, בזק רואה ב-yes‏ נכס מהותי לה כקבוצת תקשורת".

אתמול סירבה בזק להעביר תגובה רשמית לדיווח. בדיווח הבוקר נקבע במפורש כי השיחות מתנהלות תוך סייג ברור, שרק אם יתאפשר לבזק להפוך לספק תוכן עצמאי - היא תבקש למכור את האחזקה ב-yes, ועל כן יש מי שכבר פועל בבזק כבר כדי להכשיר את הקרקע למהלך עתידי אופציונלי. בכיר באחת החברות אומר הבוקר כי, "אם קיים דירקטור שחושב כך, הרי שהנושא עדיין לא הובא לדיון מסודר". בכיר אחר אמר הבוקר כי "הנושא כרגע ספקולטיווי".

גרם בכיר מאוד באחת החברות אמר אתמול במפורש כי, "שיחות התנהלו ומתנהלות כל הזמן בנושא, אך אני לא רואה סיכוי לכך שמשרד התקשורת יאפשר לבזק לפעול כספק תוכן עצמאי, ושעקב כך תתאפשר מכירת yes ליורוקום". הוא אף הוסיף וסייג כי "אלוביץ' מעוניין מאוד בהכנסת yes לקבוצת התקשורת שהוא מקים, אך אם בזק תהפוך למתחרה ב-yes הוא גם עשוי לוותר על הרכישה, שכן הוא סבור ששוק הטלוויזיה הרב ערוצית יכול לתמוך בשני שחקנים גדולים ולא בשלושה".

בזק מנסה את דרכה לטלוויזיה

ההיגיון בעסקה שכזו מבחינת גורמים בבזק התחזקה בשבוע האחרון, כשבהודעתה של הרשות להגבלים עסקיים נשללה האפשרות למיזוג בין בזק ו-yes ונקבע כי "ישנם שני מודלים אפשריים לכניסת בזק לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית: האחד צר, כולל כניסה לשוק התשתית בלבד, כאשר התשתית תושכר תמורת דמי מעבר לצדדים שלישיים אשר ישדרו על גביה; והשני רחב יותר, הכולל כניסה של בזק גם לשוק אספקת השידורים (בדומה לחברות הכבלים והלוויין). כניסה של בזק בכל אחת מדרכים אלה משרתת את טובת הציבור והתחרות".

כבר לפני כמה חודשים אמר ל-TheMarker דירקטור בבזק כי "אם לא יאפשרו לבזק להגדיל את האחזקה שלה ב-yes ולמזג אותה פנימה, יש אפשרות שנשקול למכור את החברה, וזה לא מופרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully