וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבלים ובזק בינ"ל ימכרו חבילות אינטרנט בהנחה

ערן גבאי

6.3.2007 / 14:51

תם הסכסוך בין שתי החברות ובזק בינלאומי תוכל להציע את אותם מבצעים להם זוכות מתחרותיה על גבי רשת הכבלים

אחד המאבקים החמים של שוק התקשורת הישראלי בדרך לפיתרון. ל-TheMarker נודע כי חברת הכבלים, כספקית תשתית האינטרנט, וחברת בזק בינלאומי, ספקית קישוריות האינטרנט הגדולה בישראל, צפויות לחתום בימים הקרובים על הסכם לשיווק חבילת שירות אינטרנט משותפת במחירי הנחה. בחברת הכבלים אישרו שההסכם ייחתם בתוך ימים. מבזק בינלאומי נמסר כי "החברה מצפה לכך מאוד ומקווה כי בעתיד הקרוב נוכל למכור לשביעות רצון לקוחותינו את חבילות הבאנדל".

המשמעות מההסכם שייחתם בתוך ימים היא שבזק בינלאומי תוכל להציע ללקוחותיה הפועלים על גבי רשת הכבלים את אותם המבצעים שמשווקים לחברות המתחרות בה. על פי הערכות, מדובר בהנחה במחיר שעשויה להגיע לכ-10%.

עבור שתי החברות מדובר בפוטנציאל עסקי חשוב: לכבלים יש כיום קרוב לחצי מיליון מנויי אינטרנט והם מקבלים בדרך זו צינור נוסף למכירת שירותי התשתית שלהן. מנגד, בזק בינלאומי היא ספק האינטרנט הגדול בישראל עם נתח שוק הגבוה פי שניים מזה של מתחרותיה, שלא יופלה עוד לרעה מול המתחרות.

במהלך 2006 הגיעו שתי החברות לכדי עימותים סביב הנושא. בזק בינלאומי התלוננה בפני משרד התקשורת על כך שהיא לא משולבת במבצעים שיווקיים שמציעה חברת הכבלים. חברות הכבלים מצידן, הלינו על כך שבזק משתפת פעולה בהצעות מבצעיות עם החברה הבת בזק בינלאומי ומגבילה בדרך זו את היכולת להגדיל את רוחב הפס בציר העולה (UpLoad) למנויים. בין לבין, גם יתר ספקיות האינטרנט התלוננו על כך שבקבוצת בזק משתפים פעולה באופן בלעדי עם החברה הבת yes לאספקת חבילות שירות משותפת.

ההסכם שבדרך עשוי להכניס גם מעט סדר למאבקי קבוצות התקשורת בישראל, שמבצעות עדיין לא פעם שיקולים זרים בהסכמי שיתופי הפעולה בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully