וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: הגדלת החובות המסופקים - פגיעה של 40%-60% ברווחי הבנקים; פועלים יורדת ב-2% במחזור של 30 מ' ש'

ליאור כגן

26.8.2001 / 12:21

לידר ד"ש: מדובר בפגיעה קשה ביחס הלימות ההון וביכולת לחלק דיווידנד; להערכתם, מניות הבנקים יסבלו מלחץ שלילי גם בעקבות פעילות המשקיעים הזרים

"השפעת הדרישה של בנק ישראל להגדלת החובות המסופקים של הבנקים תהיה קשה ביותר", כך מעריכים האנליסטים המסקרים את סקטור הבנקאות. יובל בן זאב, כלכלן הבנקים של בית ההשקעות לידר ד"ש, העריך את ההפרשה הנוספת שתידרש מחמשת הבנקים הגדולים בכ-1.58 מיליארד שקל.

בן זאב מציין כי ההחלטה עדיין לא התקבלה, וכי כרגע מדובר בטיוטה בלבד. אולם, לדברי מקורות בכירים בבנקים, נראה שהבנקים הגדולים מסכימים עם הגדלת ההפרשה, וככל הנראה מדובר בטיוטה שתצא לפועל בטווח הקרוב.

להערכת בן זאב, מדובר בפגיעה קשה ברווחי הבנקים לשנת 2001, בפגיעה ביכולתם לחלק דיווידנד, ובחלקם מדובר גם בפגיעה קשה בהלימות ההון. יש לזכור, כי ההפרשות הללו אינן מוכרות במס, כך שההפרשה באה לידי ביטוי בשורה התחתונה של התוצאות הכספיות.

בטבלה ניתן לראות כי רווחי הבנקים ב-2001 יקטנו בכ-40%-60%, לעומת הציפיות המוקדמות - פגיעה קשה ביותר, ובלתי צפויה.

בשוק ההון מעריכים כי הבנקים ירשמו ירידה של כ-3% בתשואה השנתית על ההון. כמו כן, מעריכים כי מחירי האשראי לטווח קצר יעלו בכ-0.5%, ועלייה מתונה יותר תירשם באשראי של הבנקים לטווח הארוך.

בנוסף, מעריכים כי מניות הבנקים שרושמות היום ירידות של כ-2%-2.5% ימשיכו לסבול מלחץ שלילי, עם חזרת המשקיעים הזרים לפעילות לאחר סוף השבוע. להערכת אנליסטים, המשקיעים הזרים ייחסו חשיבות גבוהה לאפשרות של הגדלת ההפרשות והפגיעה ברווחיות הבנקים.

לדברי אחד האנליסטים, ייתכן שנראה בקרוב אזהרות רווח של הבנקים, לאחר שרווחיהם יהיו נמוכים משמעותית מהציפיות וההערכות הקודמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully