וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד קבלן שיפוצים בגין העלמת הכנסות והונאת נושים

אמיר הלמר

26.8.2001 / 13:29

כתב האישום הוגש לאחר חקירה של הכונס הרשמי שבה התברר לכאורה כי על אף בקשת הקבלן לפשיטת רגל - הוא המשיך לבצע עבודות בהיקף של מאות אלפי שקלים

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה לאחרונה בביהמ"ש המחוזי בירושלים כתב אישום המכיל 14 אישומים נגד קבלן שיפוצים בשם הרצל שורתי שהוכרז לפי בקשתו כפושט רגל.

כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד מאור אבן חן, כולל עבירות של העלמת נכסים, חובות, הונאת נושים, שבועת ותצהיר שקר, השמטה, אי גילוי נכסים והימנעות מעזרה בגילויים, אי מסירת מידע, גניבה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף ואיומים.

ראשיתה של הפרשה בבקשה שהגיש שורתי לפשיטת רגל בביהמ"ש המחוזי בירושלים. בעקבות בקשתו, הוציא ביהמ"ש צו לכינוס נכסיו. במהלך תקופת צו הכינוס התעורר חשד כי שורתי עבר לכאורה שורה של עבירות, חלקן לפי פקודת פשיטת הרגל וחלקן לפי חוק העונשין.

בעקבות חשד זה נפתחה חקירת הכונס הרשמי, ולאור ממצאיה הורה נשיא בית המשפט המחוזי על הגשת כתב אישום נגד שורתי.

בכתב האישום נטען בין היתר כי לאחר שניתן כנגדו צו כינוס עבד הנאשם בעבודות שיפוצים שונות. עבור עבודות אלה קיבל הנאשם מאות אלפי שקלים מבלי שדיווח לכונס הרשמי על עבודותיו אלה ועל הכנסותיו מהן, אלא דיווח כי הוא עובד שכיר.

באישום נוסף נטען, כי הנאשם לא דיווח בבקשתו להכריז עליו כפושט רגל, כי בחזקתו ובחזקתה של רעייתו נמצא רכב בשווי של יותר מ-40 אלף שקל וכי על מנת להסוות זאת נרשם הרכב על שם אחיה של אשת הנאשם.

דובר משרד המשפטים מסר, כי כתב האישום מהווה חלק ממגמה, המתגבשת במשרד האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי, לשים דגש על הפן הפלילי שבהליכי פשיטת הרגל ופירוק החברות, במטרה לצמצם את המקרים של ניצול לרעה של אותם הליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully