וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגה-עסקה" לקומברס: תספק תאים קוליים לורייזון בעסקה בשווי של 200 מיליון דולר

גתית פנקס

26.8.2001 / 13:22

כיום לוסנט מספקת לורייזון את השירותים הללו; ורייזון תחליף את הציוד הקיים אצלה בזה של קומברס; ביום שלישי תפרסם קומברס את תוצאותיה לרבעון השני, לקראתן פירסמה אזהרת רווח

לפני כחודש הסביר צוות אנליסטים של בית ההשקעות מריל לינץ', בראשות טל ליאני, כי חברת קומברס מצליחה ליהנות מצמיחה בנתח השוק שלה בתקופה האחרונה, והיא עושה זאת בין השאר על חשבון חברת לוסנט . היום ניתן לראות זאת בדוגמה חיה: קומברס זכתה במכרז של חברת הסלולר ורייזון (סימול בבורסת ניו יורק VZ) לאספקת תאים קוליים, ובכך תחליף את הציוד הקיים של החברה אותו מספקת היום לוסנט.

העיתון "מעריב" דיווח הבוקר כי שוויה של העסקה הוא 200 מיליארד דולר, וכי קומברס תספק את תאי הדואר הקוליים עבור 28 מיליון לקוחות ורייזון בשוק הסלולרי. ככל הנראה, ההכנסות הללו יתפרשו על פני השנתיים הקרובות.

מומנטום חיובי גם בסין

מקור המקורב לקומברס אישר את הפרטים, כולל את סכום העסקה. בנוסף, נראה כי קומברס ממשיכה במומנטום החיובי שלה בשוק הסיני, ולפי הערכות היא אף הצליחה לסגור באזור גיאוגרפי זה עסקה חדשה עם מפעיל תקשורת סלולרי גדול. מהחברה נמסר כי אין הם מגיבים לעסקות חדשות.

למרות מצבה הרעוע היום של לוסנט, עדיין אין זה דבר של מה בכך לדחוק את רגליה בצורה כזו. לוסנט היא אחת החברות הגדולות בעולם העוסקות בפיתוח וייצור מערכות תקשורת, תוכנות ומוצרים לחברות תקשורת ברחבי העולם.

יחד עם זאת, לנוכח הקשיים אליהם נקלעה החברה, שכוללים פיטורים נוספים של עובדים, מחיקות וירידה סיסטמתית בהכנסות, נראה כי היא אינה נחשבת כיום לחברה שכדאי להיכנס עימה לחוזים חדשים או לחדש עימה את אלה הקיימים. הסיבה לכך היא ההערכות לפיהן היא קרובה למצב של "Chapter 11"- עומדת בפני הגשת בקשה לביהמ"ש בארה"ב שיכיר בה כפושטת רגל ויגן עליה מפני נושיה.

החוזה עם וריזון כמפזר ערפל

חברת הסלולר ורייזון היא מיזם משותף של חברת התקשורת ורייזון וקבוצת וודאפון. ורייזון האם הינה מיזוג בין חברת בל אטלנטיק וחברת GTE, והיא נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של יותר מ-140 מיליארד דולר.

מדוע החוזה עם ורייזון כה חשוב עבור קומברס? ראשית, יש כמובן את האפקט הכספי: היקף כזה של חוזה (כדי לסבר את האוזן, נאמר שמדובר בכ-14% מהמכירות השנתיות הצפויות של החברה ב-2001), בוודאי יכול לסייע לה לעמוד בצורה טובה יותר ביעדים שהציבה לעצמה.

שנית, ואולי משמעותי הרבה יותר - מדובר בחיזוק חיובי ביותר עבור פעילותה של קומברס, שנאלצה לקראת הרבעון השני של השנה (המסתיים עבורה ביולי) לפרסם את אזהרת הרווח הראשונה בתולדותיה לאחר 28 רבעונים רצופים של צמיחה והפתעה לטובה.

חיזוק מעמד התאים הקוליים

פעילות התאים הקוליים של קומברס הינה חלק מפעילות החברה הבת קומברס נטוורק, שבניהול זאבי ברגמן, והיא מהווה כיום כ-75% מהכנסותיה של החברה האם (קומברס נטוורק כולה מהווה כ-85% מהכנסותיה).

לקומברס נטוורק יש כיום יותר מ-370 לקוחות ב-100 מדינות. למעשה, כמעט כל מנוי היום של חברות הסלולר או חברות הטלפון המסורתיות זקוק לתיבה קולית, עובדה שמסייעת לספקיות השירותים להגדיל את השימוש בקוויהן. קומברס מספקת את התיבות הקוליות עבור מפעילות התקשורת, ואלה משווקות אותן למנוייהן.

מאז המיזוג בין קומברס לבוסטון טכנולוג'יס שהתרחש לפני כ-5 שנים, יו"ר החברה, קובי אלכסנדר, עסק בביסוס מעמדה של קומברס כחברה המובילה בעולם בתחום התאים הקוליים, וההערכות מדברות על כך שלקומברס יש גם בימים אלה נתח שוק של כ-50%.

66% מהכנסות החברה האם - מקורן בסלולר

קומברס כיום ממוקדת בתחום הסלולר, והחוזה עם ורייזון מראה כי עדיין יש מקום לקוות לחתימה על עסקות גדולות, שכוללות מכירת מספר רב של שרתים ותיבות קוליות. ההערכות הן כי 80% מהכנסות קומברס נטוורק נובעות מתחום הסלולר - כלומר כ-66% מהכנסות החברה האם - קומברס טכנולוג'י - נובעות מסלולר.

קומברס אמורה למכור בשנת 2001 (שתסתיים עבורה בינואר 2002) בסכום של 1.5 מיליארד דולר, כלומר - מכירותיה לסלולר הן בשווי של כ-950 מיליון דולר - גבוה בצורה משמעותית ממתחרותיה.

ביום שלישי הקרוב קומברס תפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, וממוצע תחזיות האנליסטים מדבר על הכנסות של 347.4 מיליון דולר - עלייה של 19% מהכנסות הרבעון המקביל, ועל רווח של 28 סנט למניה (לעומת רווח של 36 סנט למניה בתקופה המקבילה), בניטרול הוצאות חד פעמיות: 9 מיליון דולר על רקע פיטורי 6% מכוח האדם ומחיקות של 15 מיליון דולר ברבעון השני בגין השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully