וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צפי לפתיחה חזקה

עומרי כהן

8.3.2007 / 16:08

ירידה חדה ברווחי חברות האנרגיה אלון USA ודלק US. החוזים מצביעים על עליות של עד 1.2% במדדים

לאחר יום של ירידות שערים קלות, מצביעים החוזים העתידיים על המשך ההתאוששות מגל המימושים האחרון, כשברקע מגמה חיובית בבורסות אסיה ואירופה. כשעה לפני הפתיחה מצביעים החוזים העתידיים על עליות חדות של עד 1.2% במדדים המניות המובילים.

באסיה זינקו היום הבורסות בשיעורים שבין 1% ל-4%, ובאירופה מתאפיין המסחר במגמה חיובית עם עליות של 0.8%-0.6% בבורסות ציריך, לונדון, פרנקפורט ופאריס. הבנק האירופי המרכזי העלה היום את ריבית הבסיס במדינות הגוש ב-0.25% לרמה של 3.75%, במטרה לבלום את האינפלציה ביבשת. מדובר בהעלאת הריבית השביעית באירופה, שהגיעה לאחר שהצמיחה הכלכלית במדינות הגוש טיפסה לשיא של שש שנים. בבריטניה נותרה הריבית ללא שינוי ברמה של 5.25%.

בעקבות העלאת הריבית באירופה, הצטמצם הפער בין הריבית הדולרית לריבית היורו ל-1.5%. לאחר ההחלטה מתחזק היורו מול המטבע האמריקאי ונסחר שביב 1.316 דולר. בארה"ב לא יפורסמו היום נתוני מקרו, למעט הנתונים השבועיים על מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה. בוול סטריט צופים ירידה לרמה של 335 אלף תביעות חדשות, לאחר שבשבוע שעבר דווח על עלייה בהיקף של 7,000 בהיקף התביעות לרמה של 338 אלף תביעות חדשות.

מלנוקס תושפע מהדו"חות לרבעון הרביעי

בקרב הישראליות תיסחר חברת שבבי התקשורת מלנוקס בהשפעת תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2006. כחודש לאחר שהשלימה גיוס של 117 מיליון דולר בהנפקה ראשונה בנאסד"ק, דיווחה אמש מלנוקס על גידול של 30% בהכנסות ברבעון הרביעי ל-15.8 מיליון דולר ועל רווח נקי של 3.8 מיליון דולר.

מנגד, דיווחה חברת האנרגיה האמריקאית מקבוצת אלון הישראלית (72.3%), על נפילה של כ-26% ברווח הנקי ברבעון הרביעי, ל- 22 מיליון דולר. זאת, בשל ירידה בתפוקת בית הזיקוק בטקסס ועקב הפחתות חשבונאיות שרשמה החברה בגין מלאי החומרים שקיבלה עם רכישת בתי הזיקוק בקליפורניה ואורגון. בשורת ההכנסות נרשמה צמיחה של 35% ל-620 מיליון דולר.

המתחרה, מקבוצת דלק של איש העסקים יצחק תשובה, דיווחה גם היא על ירידה של 53% ברווח הנקי ל-11.6 מיליון דולר, בשל נפילה חדה במרווחי הזיקוק בארה"ב. מכירות החברה צמחו ב-25% ל-807 מיליון דולר.

המתמחה בפתרונות בילינג, ניהול קשרי לקוחות ותמיכה תפעולית, הודיעה כי חברת הטלפון ההודית VSNL הטמיעה את חבילת ה-OSS (מערכות תמיכה תפעוליות) של אמדוקס לניהול התקשורת הקווית והפס רחב. היקף העסקה לא פורסם על ידי אמדוקס, אך הוערך בשוק במיליוני דולרים בודדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully