וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות נסגרו במגמה חיובית בעקבות דו"ח התעסוקה בארה"ב; השלימו עלייה שבועית של 1.8%

TheMarker

9.3.2007 / 19:35

מגזר הרכב הוביל העליות; ירידות במגזר התרופות; ענקית התעשיות הבטחוניות EADS נפלה 5%



בורסות אירופה התאוששו מהירידות שרשמו בתחילת יום המסחר, בעקבות דו"ח התעסוקה שפורסם היום בארה"ב, ונסגרו במגמה חיובית זה היום הרביעי ברציפות. מגזר הרכב הוביל את העליות. מניות התרופות רשמו ירידות. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.3%; בורסת פרנקפורט עלתה ב-0.1%; בורסת פאריס הוסיפה 0.3%. מדד יורו סטוקס 600 עלה ב-0.2% והשלים בכך עלייה שבועית של 1.8%. המדד צנח ב-6.7% בתוך חמישה ימים, בתחילת השבוע הנוכחי, על רקע הנפילות שנרשמו בבורסות בעולם אשר מחקו יותר מ-3 טריליון דולר משוויין של מניות ברחבי תבל.



משרד העבודה האמריקאי דיווח מוקדם יותר היום כי 97 אלף משרות חדשות נוספו לשוק התעסוקה בארה"ב בחודש שעבר - בהתאם לתחזיות הכלכלנים. המשרד גם תיקן כלפי מעלה את נתוני חודש ינואר, לתוספת של 146 אלף משרות.



מגמה שלילית נרשמה במגזר התרופות, לאחר שבנק ההשקעות גולדמן סאקס הוריד את המלצתו למניית גלקסו סמיתקליין, יצרנית התרופות הגדולה באירופה, מ"נייטרלי" ל"מכירה". מניית גלקסו ירדה ב-1%. נוברטיס השווייצית, יצרנית התרופות השלישית בגודלה באירופה, איבדה 2.1%. יצרנית התרופות והכימיקלים הגרמנית מרק KGaA (אין קשר למרק האמריקאית) ירדה ב-1.7%. מוקדם יותר השבוע דיווחה המהדורה הגרמנית של העיתון "פייננשל טיימס" כי המועד האחרון להגשת הצעות רכש עבור חטיבת התרופות הגנריות של מרק, לפי שווי מוערך של לפחות 4 מיליארד יורו (5.3 מיליארד דולר), הוא יום שני הקרוב.



מניות מגזר הרכב נסחרו במגמה חיובית, לאחר שחברת פולקסווגן, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, העלתה את תחזית הרווח לשנת 2008. מניית פולקסווגן עלתה ב-3.1%; פג'ו הצרפתית הוסיפה 2.1%; פיאט האיטלקית עלתה ב-1.8%.



מנייתה של ענקית התעשיות הבטחוניות האירופית EADS (סימול EAD.PA) נפלה ב-4.6%, לאחר שדיווחה על צניחה של 86% ברווח התפעולי השנתי, בעקבות הפסד של יותר מחצי מיליארד יורו שרשמה החברה הבת, יצרנית המטוסים איירבוס.



רויאל פיליפס אלקטרוניקס (סימול PHG.AS) ההולנדית, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה באירופה, הודיעה היום כי בכוונתה לחסל את החזקותיה (16.2%) בחברת TSMC הטייוואנית, יצרנית השבבים לפי הזמנה הגדולה בעולם, ששוויין מוערך כעת ב-8.5 מיליארד דולר. מניית פיליפס עלתה ב-0.9%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully