וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכשול של דנקנר בדרך לרכישת לאומי

אורה קורן

11.3.2007 / 7:12

רשות ההגבלים תתנגד לעסקה: רכישת בנק גדול בידיו מעוררת חששות לפגיעה בתחרות במתן אשראי וחשיפת מידע רגיש של מתחרים

רשות ההגבלים העסקיים תתנגד לבקשה של נוחי דנקנר לאישור רכישת השליטה בבנק לאומי, ותנסה למצות כל מהלך אפשרי כדי לדחותה, כך מעריכים בשוק. כבר בעבר הבהירה הממונה על ההגבלים, רונית קן, לדנקנר כי היא רואה בעייתיות גדולה ברכישת בנק גדול בידי אי.די.בי - ולא בטוח שתאשר אותה אם תובא לשולחנה. בשיחה שניהלו השניים כשדנקנר עמד לרכוש מניות שליטה בבנק הפועלים, הבהירה לו קן כי בעיות התחרות שהיא רואה בעסקה קשורות לפגיעה במתן אשראי ולחשיפת מידע רגיש לגבי מתחרים. עמדת הרשות מאז לא השתנתה.

ברשות ההגבלים נימקו את ההתנגדות לאשר לדנקנר לרכוש בנק גדול גם בוועדת הכספים של הכנסת: קן הבהירה בדיונים כי דנקנר מחזיק בשליטה באי.די.בי - קונצרן עם פריסה רחבה ביותר במשק. מרבית המתחרים בחברות הקונצרן מקבלים אשראי מבנק לאומי, מבנק הפועלים, או משניהם, כשכל בנק חשוף לפרטים עסקיים רגישים ביותר לגבי לקוחותיו. לכן, בעלות של דנקנר על אחד הבנקים הגדולים תחשוף אותו לאותו מידע ותפגע בתחרות.

פגיעה נוספת עלולה להתרחש אם מתחרה יחליט מראש לא לבקש אשראי מבנק שבבעלות דנקנר, כדי לא להיחשף. בכך יצומצמו מקורות האשראי וכושר המיקוח שלו לגבי תנאי האשראי. ברשות אומרים, אמנם, כי חוק ההגבלים העסקיים אינו מתייחס ישירות לסוגיית האחזקה של תאגיד בבנק גדול - אך הוא מתייחס למניעת עסקה מחשש לפגיעה בתחרות. לגישתם, כאמור, רכישת בנק גדול על ידי דנקנר תהווה פגיעה בתחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully