וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טבע תרכוש את Merck Kga? ההכרעה מחר

יורם גביזון

11.3.2007 / 9:02

זוהי החברה הגנרית הרביעית בגודלה בעולם; טבע קיבלה אישור לשווק בבלעדיות תרופה של 30 מיליון דולר

העסקה המשמעותית ביותר בשוק התרופות הגנריות תתקרב מחר לקראת הכרעה. סוכנות רויטרס, שציטטה כתבה במהדורה הגרמנית של "פייננשל טיימס", דיווחה שהצעות בלתי מחייבות לרכישת החטיבה הגנרית של Merck Kga הגרמנית יוגשו עד מחר.

הסכום המינימלי יהיה 4 מיליארד יורו, אך על פי דיווחים מצפה סמנכ"ל הכספים של Merck Kga לקבל 5 מיליארד יורו בעבורה. החטיבה הגנרית של החברה הגרמנית סיימה את הרבעון הרביעי של 2006 ברווח תפעולי של 94 מיליון יורו במחזור של 479 מיליון יורו.

המועמדות הבולטות לרכישתה נחלקות לשתי קטגוריות עיקריות. הקבוצה הראשונה כוללת את החברות הגנריות, ובהן טבע, שהיא החברה הגנרית הגדולה בעולם; חברת סנדוז מקבוצת נוברטיס, שהיא החברה הגנרית השנייה בגודלה; חברת מיילן האמריקאית; סטדה הגרמנית; אקטוויס האיסלנדית; והחברות ההודיות רנבקסי וד"ר רדי'ס.

הקבוצה השנייה כוללת את קרנות ההשקעה הפרטיות Apax ו-Bain (שמגישות הצעה משותפת), את קרן ההשקעות KKR, בנק ההשקעות Warburg Pincus, קרן Cinven ,Texas Pacific ,Carlyle ו-Premira.

עם זאת, סביר שחברות מסוגן של אקטוויס (שווי שוק של 3.5 מיליארד דולר), רנבקסי (שווי של 2.7 מיליארד דולר), ד"ר רדי'ס (2.4 מיליארד דולר) ואפילו סטדה הגרמנית (3.1 מיליארד דולר) יידרשו לשתף פעולה עם גופים פיננסיים, משום שהן נסחרות לפי שווי הנמוך משמעותית משוויה של החטיבה הגנרית של Merck Kga, כך שבעלי מניותיהן צפויים לדילול ניכר.

המנהל הפיננסי של טבע, דן זיסקינד, אמר ל-TheMarker שהצטרפותן של קרנות השקעה פרטיות גדולות עשויה להקשות על חברות גנריות כמו טבע לבצע רכישות במחיר סביר, משום שקרנות אלו נוהגות להשתמש במנופי אשראי גדולים, כך שהן יכולות להשיג תשואה נאה על ההשקעה בחברות גנריות גם אם הן מציעות מחירים גבוהים יחסית.

עם זאת, דורון בלשר, סגן נשיא לפיננסים בטבע, העריך שחברות גנריות, בניגוד לגופים פיננסיים, מסוגלות להפיק סינרגיות מהרכישה של חברה גנרית אחרת, ועל כן כדאי להן לשלם מחיר גבוה יותר.

בתוך כך קיבלה טבע שני אישורים לשווק טבליות Moexipril בשלושה חוזקים. טבליות אלו הן הגרסה הגנרית של Uniretic, שפותחה בידי חברת Schwarz Pharma ומיועדת לטיפול ביתר לחץ דם. המכירות של התרופה הסתכמו ב-30 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים, על פי נתוני סוכנות המחקר הרפואית IMS. טבע תחל בשיווק התרופה מיידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully