וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטו של מו"ל הג'רוזלם פוסט לשעבר מתחיל

11.3.2007 / 9:29

קונרד בלאק צפוי לעונש של יותר מ-20 שנות מאסר. מזכיר המדינה ארה"ב לשעבר, קיסינג'ר צפוי להעיד נגדו

משפטו של קונרד בלאק, המו"ל לשעבר של "ג'רוזלם פוסט", ייפתח השבוע בארה"ב. לפי ההערכות, צפוי היו"ר והמנכ"ל לשעבר של הולינג'ר אינטרנשונל, לעונש של יותר מ-20 שנות מאסר. במשפט, אשר יחל ביום רביעי, מואשם בלאק בן ה-62, ביחד עם בכירים נוספים בהולינג'ר, בבזיזת יותר מ-80 מיליון דולר מקופתה של אימפריית העיתונים שהקים, שהיתה בשלב מסוים קבוצת העיתונות השלישית בגודלה בעולם בשפה האנגלית. כתב האישום נגד בלאק כולל 14 סעיפים, בהם הלבנת כספים, הגשת שומות מס כוזבות, שיבוש הליכי חקירה, וסעיפי אישום לפי החוק נגד פשע מאורגן בארה"ב.

בלאק כופר באישומים המיוחסים לו, אשר נושאים בסיכום כולל עונש מירבי של 101 שנות מאסר. מומחה המשפט קירבי בר, אשר שימש בעבר כתובע הפדרלי, העריך כי על בלאק ייגזר בסופו של דבר עונש של יותר מ-20 שנות מאסר וקנסות בסך 92 מיליון דולר לפחות, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

בלאק עומד למשפט בארה"ב ביחד עם שלושה בכירים נוספים בהולינג'ר בגין נטילת תשלומים לא חוקיים בסך 84 מיליון דולר מהחברה, הונאה של בעלי המניות, הלבנת כספים ושיבוש הליכי חקירה. הולינג'ר, המו"ל של "שיקגו סאן טיימס" ובעבר גם של "דיילי טלגרף" הבריטי, מכרה בנובמבר 2004 את "ג'רוזלם פוסט" לקאנווסט, חברת המדיה הגדולה בקנדה הנמצאת בשליטת משפחת אספר, ולחברת מרקעי תקשורת שבשליטת עלי עזור תמורת 13.2 מיליון דולר.

במסגרת משפטו של בלאק - אשר שימש כיו"ר ומנכ"ל של הולינג'ר שהפכה לסאן-טיימס מדיה, במשך שמונה שנים, לפני שהודח ב-2003 על רקע האשמות בשחיתות - צפוי להעיד נגדו יד ימינו לשעבר בהולינג'ר, דיוויד רדלר, כמו כן דירקטורים לשעבר של החברה. בינהם, מזכיר המדינה לשעבר של ארה"ב, הנרי קיסינג'ר, ידיד אישי של בלאק ועוזרו לשעבר של שר ההגנה האמריקאי, ריצ'רד פרל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully