וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש מנכ"ל לנטוויז'ן

ערן גבאי

11.3.2007 / 13:32

נשיא דסק"ש עמי אראל רצה את המנכ"לית ברניב בכל מחיר, אך המחלוקות שלה עם היו"ר צבי יוכמן דחפו אותה לעזוב

רעידת אדמה בחברת נטוויז'ן. החברה הודיעה בסוף השבוע במפתיע על פרישתה של המנכ"לית רוית ברניב, שנבחרה רק לפני כמה חודשים לנהל את החברה הממוזגת נטוויז'ן-ברק-גלובקול. בהודעה צוין כי הפרישה היא מנסיבות אישיות, אך ל-TheMarker נודע כי הפרישה היא תוצאה של מצב בו ברניב לא הצליחה להסתדר עם אחד מבעלי המניות הבכירים בחברה. גורמים המקורבים לנושא אומרים כי בין ברניב לבין היו"ר צבי יוכמן לא שררה הרמוניה, ועל כן ברניב החליטה לפרוש.

הפרישה של ברניב היא טלטלה של ממש שכן היא מתרחשת בשלבים הראשונים של המיזוג החשוב והגדול בקבוצת התקשורת של אי.די.בי. הפרישה תצריך כעת את אי.די.בי ואת נשיא דסק"ש, עמי אראל, לחפש מנכ"ל מחליף לברניב במשך כמה חודשים, מכיוון שבקבוצה לא נוטים למנות לתפקיד אדם מתוך החברה הממוזגת כיום. אחר כך יידרשו לאותו מנכ"ל כמה חודשים כדי ללמוד את החברה ולהתחיל לנהל אותה בפועל, כך שניתן לומר כי מעמדה של נטוויז'ן-ברק ב-2007 עלול להיפגע קשות בעקבות המשבר שנוצר.

על פי בקשת חברי הדירקטוריון של חברת נטוויז'ן, נשיא דסק"ש עמי אראל יחליף את ברניב. אראל ישמש מנכ"ל ויוביל את המיזוג עם ברק-גלובקול. אראל הוא נשיא דיסקונט השקעות ויו"ר סלקום, וכעת יצטרך לפנות את מרב זמנו לניהול השוטף של נטוויז'ן-ברק, והדבר יבוא על חשבון פעילותו בסלקום וכן על חשבון זמנו בניהול קבוצת האחזקות. ברור כי אראל נחשב למנכ"ל זמני שנקרא לדגל בשעת חירום, והוא לא צפוי להמשיך ולהוביל את החברה הממוזגת מעבר להשלמת המיזוג בתוך כמה חודשים.

אראל מעריך מאוד את ברניב, ופעל בחודש האחרון בניסיון לגשר על המחלוקות מול יוכמן, אך משלא הצליח, החליטה ברניב לפרוש. אראל עשוי לראות בכך פגיעה אישית בו ובמעמדה של אי.די.בי, ולפיכך מותר להניח שלא יעבור על כך לסדר היום. לא מן הנמנע כי מבנה הבעלות בנטוויז'ן-ברק אף ישתנה במהלך 2007 בעקבות המשבר הנוכחי, אם כי בחודשים הקרובים לא צפויים ככל הנראה זעזועים נוספים.

יוכמן המנצח של המיזוג

יוכמן, מי ששימש עד לא מזמן כנאמן חברת הכבלים תבל ורקח את עסקת המיזוג בכבלים, נבחר במהלך השנה האחרונה לתפקיד יו"ר החברה הממוזגת, למרות שקרן הפרייבט אקוויטי SKY שלו ושל ניר דגן מחזיקה ב-13% בלבד מהחברה הממוזגת נטוויז'ן-ברק-גלובקול. מצב נדיר זה בו בעל אחזקת מיעוט נהפך ליו"ר הוא עדות להערכה שרכש נוחי דנקנר ליוכמן בשל היכרותו הקרובה עם שוק התקשורת ועם כל הגורמים הפועלים בו, ויכולותיו המקצועיות הגבוהות.

ב-2006 נכנסה קרן הפרייבט אקוויטי SKY של יוכמן ודגן להשקעה בברק בהיקף של כ-20 מיליון דולר, מתוכם 10 מיליון דולר באקוויטי ו-10 מיליון דולר באג"ח להמרה תמורת כ-30% מהון המניות. יוכמן היה מעורב מאוד בפתרון בעיית האג"ח הקשה של ברק שסיכנה את עתידה של החברה, ואחרי שהשלים את המשימה, והכיר את ברק לפני ולפנים, החליט להשקיע ישירות בחברה, באמצעות קרן SKY, שהוקמה בסוף 2005 לטובת השקעות בחברות ישראליות בוגרות וגייסה כ-100 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים ישראליים.

את ההשקעה הראשונה החליט יוכמן לבצע בברק, ומהר מאוד התברר מדוע. ברק השלימה את המיזוג עם נטוויז'ן לפי שווי מחמיא ביותר לשתי החברות: כ-110 מיליון דולר וכ-130 מיליון דולר בהתאמה, ויוכמן נהפך למנצח הגדול. יוכמן, שהשקיע במארס 2006 בברק לפי שווי חברה הנמוך מ-70 מיליון דולר, מצא עצמו בתוך כמה חודשים כמעט מכפיל את התשואה על ההשקעה.

ההשקעה של יוכמן בברק קשרה אותו באופן סופי לקבוצת התקשורת של אי.די.בי, בה הוא אמור היה להפוך ליד ימינו של עמי אראל, שמנהל את הקבוצה, ולכוח האמיתי בניהול הקבוצה עבור נוחי דנקנר. כעת, לוחשים בסביבת אי.די.בי, עשוי מעמדו של יוכמן כאחד האנשים הקרובים ביותר לדנקנר להתערער.

מימוש מפתיע

מי שרצה לקבל רמז על הצפוי לקרות בנטוויז'ן, יכל למצוא אותו אולי במהלך המפתיע של ברניב בסוף ינואר השנה כשהחליטה לממש את כל האופציות שהוענקו לה בנטוויז'ן ב-2000-2001, בהיקף כולל של כ-13 מיליון שקל. ברניב מימשה 309,877 אופציות במחיר של 58 שקל לאופציה, בעוד מחיר המימוש הסתכם בכ-15.63 שקל בלבד. ההערכה היתה שלברניב אצה הדרך לממש את כל האופציות שבידה מתוך הבנה כי תוכנית אופציות חדשה לבכירי המנהלים במיזוג היא רק עניין של זמן.

אלא שמאותו רגע החלו לזרום שמועות בתוך החברה ומחוצה לה על מעמדה של ברניב. האנשים המקורבים אליה ביותר החלו לציין בכל הזדמנות את הישגיה המקצועיים בנימה שרק היום, בדיעבד, נתפשת כסיכום תקופה.

ברניב שימשה מנכ"לית נטוויז'ן מ-2001, והיא מזוהה עם הצלחת הנפקת החברה והצעדתה לאורך השנים להישגים. באחרונה שקדה על יישומה של תוכנית הארגון מחדש, לקראת המיזוג עם ברק וגלובקול.

ברניב הצליחה לשפר בצורה ניכרת את התוצאות הפיננסיות של נטוויז'ן, וחצתה השנה את רף ההכנסות של 100 מיליון שקל ברבעון. ברניב אף היתה אחראית גם על הנפקת נטוויז'ן, שמנייתה עלתה מאז בכמעט 300%. הכנסות נטוויז'ן צמחו ב-2006 לסכום של כ-405 מיליון שקל, גידול של כ-19% לעומת 2005. הרווח התפעולי הסתכם ב-62 מיליון שקל, גידול של כ-43% בהשוואה ל-2005. הרווח התזרימי, ה-EBITDA, הסתכם בכ-95 מיליון שקל, עלייה של כ-29% לעומת 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully