וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנגן ופרידמן לא אוכלים סרטים

רוני קורן-דינר

11.3.2007 / 20:51

הרשות השנייה תחלט ערבויות רשת וערוץ 10 בעקבות אי עמידה בחוק הקולנוע. מכסת ההשקעה השנתית המחויבת בחוק עומדת על 8 מיליון ש'

מועצת הרשות השנייה החליטה לפתוח בהליך חילוט ערבויות לזכיינית ערוץ 2 רשת ולערוץ 10, בעקבות אי עמידתם במכסת ההשקעה בקולנוע ישראלי בשנת 2006. כך הוחלט בישיבת ועדת הטלוויזיה שהתכנסה ביום חמישי האחרון.

מכסת ההשקעה השנתית המחויבת בחוק הרשות השנייה עומדת על 8 מיליון שקל לערוץ מסחרי. זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת חולקות במחויבות הכספית בחלקים שווים, ואילו ערוץ 10 אמור לשאת בסכום המלא. על פי נתוני הרשות, קשת עמדה במחויבות ההשקעה, אך רשת לא השקיעה 4 מיליון שקל בקולנוע, כנדרש, וערוץ 10 לא השקיע 8 מיליון שקל. לפיכך החליטה הרשות לאיים במימוש הסכומים החסרים מתוך הערבויות שהפקידו ערוצים 2 ו-10 בידה.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "המועצה לא הודיעה לנו על החלטה כזו. אם וכאשר תתקבל הודעה כזו - נגיב". מרשת נמסר כי "במהלך השנים האחרונות היתה רשת שותפה להצלחות הגדולות ביותר של הקולנוע הישראלי, ביניהן הסרטים "ללכת על המים", "מדורת השבט", "ההסדר", "אביבה אהובתי" ועוד רבים אחרים. במהלך 2006 לא הוצגו בפני רשת פרויקטים מהסטנדרטים של השנים הקודמות. רשת מקווה כי במהלך 2007 יוצגו בפניה פרויקטים כאלה שיאפשרו להשלים את מכסת 2006 ואת הנדרש ב-2007".

בשבועות האחרונים איימה הרשות לפתוח בהליך חילוט אחר נגד הזכייניות, בגין אי תשלום דמי זיכיון ותמלוגים. ערוץ 10 חייב לרשות השנייה על פי נתוניה כ-36 מיליון שקל, וזכייניות ערוץ 2 חייבות 24 מיליון שקל. מתוך החוב של ערוץ 2, כ-13 מיליון שקל הם גירעון של חברת החדשות. היום הודיעה הרשות כי אם לא יסגרו רשת וקשת את הגירעון בתוך 15 ימים, היא תפעל לחילוט ערבויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully