וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפרשות לחובות מסופקים של הבנקים יסתכמו בכמיליארד שקל בלבד

ליאור כגן

26.8.2001 / 18:36

לעומת הערכות ל-1.5 מיליארד שקל; הסיבות להפרש: על המשכנתאות יש לבצע רק חצי הפרשה, ושלוחות בחו"ל לא נכללות; בנק ישראל: הצעד לא יזעזע את מערכת הבנקאות

ההפרשות לחובות מסופקים של הבנקים, אותן ידרוש בנק ישראל לבצע, יסתכמו בכמיליארד שקל בלבד, זאת לעומת הערכות מוקדמות שדיברו על הפרשה בסך כולל של 1.5 מיליארד שקל, כך עולה מנתונים פנימיים של בנק ישראל.

הסיבה להפרש היא שעל משכנתאות הבנקים מתבצעת חצי הפרשה, וכמו כן, שלוחות בחו"ל לא נכללות במסגרת חישובי ההפרשות לחובות מסופקים. מקורות בכירים בבנק ישראל מעריכים כי הצעד לא יזעזע את מערכת הבנקאות ולא יביא לעצירת האשראי במשק או לעלייה בריבית.

בבנק ישראל אומרים כי הפיתרון למצב הוא הקטנת קצב גידול האשראי וקצב חלוקת הדיווידנדים של הבנקים. בבנק ישראל החליטו לכפות על הבנקים את הגדלת ההפרשה לחובות המסופקים משום שלהערכתם הדו"חות הכספיים של הבנקים לא משקפים נכונה את מצב הלווים.

ההפרשה לחובות מסופקים, אותה ידרוש לבצע יצחק טל, המפקח על הבנקים, תיעשה במחצית השנייה, ותבוא לידי ביטוי ברבעונים השלישי והרביעי של השנה.

בעקבות הפרסום על ההוראה של בנק ישראל, פירסמו היום מספר אנליסטים המסקרים את סקטור הבנקאות את הערכותיהם בנוגע לתוצאות הכספיות העתידיות של הבנקים. מסקירות אלו עולה כי רווחי הבנקים יקטנו בשנת 2001 בכ-40%-60% כתוצאה מההפרשה לחובות מסופקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully