וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות לעסקת הפניקס-ישראכרט

רם דגן ואתי אפללו

12.3.2007 / 7:07

קן וחזקיהו צפויים להתנגד לעסקה, מכיוון שאינה ברוח רפורמת בכר. הפועלים מכר 25% מישראכרט לפי שווי של כ-2.55 מיליארד ש'

המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, והממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, עשויים לקלקל את המסיבה של בנק הפועלים וחברת הביטוח הפניקס. שני הרגולטורים צפויים להתנגד לעסקה שבמסגרתה תרכוש הפניקס 25% ממניות חברת כרטיסי האשראי של הבנק, מחשש שהיא נוגדת את רוח ועדת בכר.

החוק אוסר על תאגיד בנקאי להחזיק יותר מ-10% בחברת ביטוח ולהיפך, אך אין מניעה חוקית שהשניים יחזיקו במשותף חברת כרטיסי אשראי. מנגד, אחזקה כזו עשויה ליצור "שולחן עגול" לשני הגופים וגם ניגודי אינטרסים. במסגרת רפורמת בכר אולצו הבנקים למכור את הקרנות והקופות שלהם לחברות הביטוח כדי להימנע מניגודי האינטרסים.

ההערכה היא כי בשלב זה, לקן ולחזקיהו אין יכולת ממשית לטרפד את העסקה. עם זאת, התנגדות שלהם יכולה להוביל להתערבות של המחוקק - כפי שקרה כאשר המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, התנגד לכניסת שני הבנקים הגדולים לתחום הפנסיה.

אתמול נודע כי חברת הפניקס סיכמה עם הפועלים על רכישה של 25% ממניות חברת כרטיסי האשראי של הבנק לפי שווי של כ-2.55 מיליארד שקל - כ-700 מיליון שקל יותר מההערכות בשוק לגבי שווי החברה ערב העסקה. הפועלים מתכנן להנפיק את ישראכרט בחודשים הקרובים לפי שווי גבוה עוד יותר של כ-2.7 מיליארד שקל. בינתיים יסתפק הבנק ברווח הון של כ-255 מיליון שקל בגין מכירת המניות להפניקס, שגברה במירוץ על חברת הביטוח מגדל - שלא הסכימה לשלם את המחיר שהציעה החברה של יצחק תשובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully