וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

אסף רותם

12.3.2007 / 23:44

מדד נאסד"ק טיפס בכ-0.6%, ופרץ את רף 2,400 הנקודות. הדאו ג'ונס עלה ב-0.3%

לאחר המגמה המעורבת שחתמה את שבוע המסחר הקודם, נפתח שבוע המסחר בוול סטריט בעליות: מדד נאסד"ק טיפס בכ-0.6% ל-2,402 נקודות ופרץ את רף 2,400 הנקודות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3% ל-12,318 נקודות, בעוד מדד S&P 500 הוסיף כ-0.3% ל-1,406 נקודות.

נתוני מקרו משמעותיים יפורסמו החל ממחר ועד יום שישי ובהם נתוני המכירות הקמעוניות, האינפלציה והייצור התעשייתי. נתונים אלה יעזרו לשווקים לגבש דעה מוצקת לגבי הסוגייה המרכזית של החודש האחרון - האם כלכלת ארה"ב גולשת למיתון כבר השנה?

באסיה נפתח היום שבוע המסחר עם עליות של 1.6%-0.6% במדדים הבכירים, אולם באירופה התאפיין המסחר במגמה שלילית.

לאופטימיות בשוק האמריקאי תרמו בימים האחרונים כמה ידיעות על עסקות מיזוג ורכישה גדולות, בהן הסכמתה של יצרנית התרופות שרינג-פלו לשלם 14.5 מיליארד דולר תמורת אורגאנון ביו-סאיאנס, חטיבת התרופות של יצרנית הכימיקלים ההולנדית אקזו נובל.

בקרב המניות הישראליות, טיפסה אלווריון ב-2.1% ל-7.8 דולרים, על רקע השלמת פריסת רשת תקשורת אלחוטית עבור חברה בת של חברת הטלפון היפאנית NTT באי אוקינאווה (Okinawa) ובאיים הקטנים שבסביבתו. בפרויקט נעשה שימוש במערכת ה-BreezeACCESS של אלווריון כדי להציע שרותי פס רחב ואינטרנט מהיר ללקוחות פרטיים ולמועצות עירוניות באוקינאווה. אלווריון לא פירסמה את היקף העסקה.

אמדוקס הוסיפה כ-2.5% ל-35.3 דולר, על רקע העלאת המלצה מצד בנק ההשקעות גולדמן סאקס, שנקב גם במחיר יעד של 41 דולר.

חברת הפתרונות לתקשרות אלחוטית, סרגון, דיווחה כי פתרונות גיגה ביט את'רנט לתקשורת אלחוטית רחבת פס מתוצרתה ייפרסו ברחבי העיר קנזס סיטי בארה"ב במסגרת מבצע "אור ירוק", המיועד להפחית את פקקי התנועה וזיהום האוויר בבירת מדינת קנזס. לדברי סרגון, הכנסותיה מפרויקט זה צפויות להסתכם בכמיליון דולר. המניה הוסיפה 2.4% ל-5.5 דולרים.

סימטרון זינקה בכ-117% ל-3 דולרים על רקע חזרה לרווח תפעולי ולאחר שהחברה אף רשמה רווח נקי של כחצי מיליון דולר. סימטרון מתמחה בפתרונות תכנון ייצור בעזרת מחשב (תיב"מ), המשולבים בתעשיית התבניות ובכרסום וחריטה של חלקי מתכת. ברבעון הרביעי רשמה החברה הבת הכנסות של 6 מיליון דולר.

אופטיבייס, המתמחה בפיתוח פתרונות וידיאו דיגיטלי מתקדמים, עלתה ב-3.8% ל-4.1 דולרים, לאחר שחתמה על עסקה במסגרתה תספק מערכות לשידור ולדחיסה של וידיאו בפס רחב, לחברת הטלקום היוונית און טלקומס. היקפה של העסקה מסתכם בכ-1 מיליון דולר על פי הערכות בשוק.

פוינטר, המתמחה באספקת שירותי דרך, גרירה, איתור והשבה של כלי רכב בישראל, ארגנטינה ומקסיקו, חתמה על מזכר כוונות לרכישת השליטה בספקית שירותי הדרך והגרירה המובילה בארגנטינה תמורת 9 מיליון דולר. השלמת העסקה צפויה רק בשנה הבאה ועד אז מתכננות החברות לשתף פעולה בתחום איתור כלי הרכב בארגנטינה. המניה טיפסה בתגובה ב-3% ל-10.9 דולרים.

מנייתה של חברת הביוטכנולוגיה אומריקס, זינקה בסוף השבוע ב-7.5% לשיא, לאחר שלפחות שני בנקי השקעות העלו את מחיר היעד למניה בתגובה לתוצאות הכספיות החזקות של החברה ברבעון הרביעי. במריל לינץ' חזרו על המלצת "קנייה" לאומריקס והעלו את מחיר היעד ל-43 דולר מ-38 דולר. בית ההשקעות ברין מארי הלך עוד יותר רחוק, כאשר העלה את מחיר היעד ל-47 דולר מ-40 דולר וחזר גם הוא על המלצת "קנייה". מנגד, חזרו באופנהיימר על המלצת "נייטרלי" פושרת. המניה המשיכה לטפס היום ורדמה עלייה של כ-5.7% נוספים ל-40 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully