וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית המשומשת המבוקשת ביותר

תומר הדר

13.3.2007 / 7:26

לפי yad2, מספר החיפושים הגבוה ביותר שייך להונדה סיוויק, אבל יחס הקנייה הגבוה ביותר, ביקוש מול היצע, שייך למאזדה לאנטיס

"יש לך טויוטה קורולה יד שנייה? רביעית? אל תדאג, ברגע שתשים עליה מודעה, היא תעוף". "יש לך מכונית מנהלים אירופית? אתה בצרה. כל יום תצטרך לנגב את האבק משלט המכירה". כשהשיחה מגיעה לשוק המכוניות המשומשות, כל אחד הופך לסוחר בעל דעה מגובשת - לרוב חיובית על המכונית שברשותו ושלילית על המכונית שבידי שכניו, חבריו ומכריו. אז איך אפשר לדעת איזו מכונית באמת מבוקשת?

כיום קשה לכמת ולאפיין את היקפן ומאפייניהן של עסקות הסחר ברכב משומש שנעשות בישראל. חלק מן המכוניות נמכרות דרך הלוחות המקוונים, חלקן נמכר מעל דפי הלוחות המודפסים וחלקן נמכר באמצעות שמועות מפה לאוזן ובמגרשי טרייד-אין. ואולם, בשנים האחרונות ניכרת מגמה של מעבר לפרסום רכב משומש למכירה בעזרת האתרים המקוונים. מעבר ליתרון התפוצה

מי הזיז את המאזדה שלי?

הנרחבת ונוחות השימוש, יש יתרון נוסף - המידע שנאגר באתרים האלה מאפשר לבעלי האתר לתעד נתונים, בהם אחוזי הביקוש לדגם מסוים, פרק הזמן שלוקח למכור מכוניות מסוימות ואפילו פילוח הביקוש לפי דגמים ולפי אזורים שונים של המדינה.

"אנחנו מעסיקים קבוצה של עובדים שעוסקת באפיון לקוחות", מספר מנכ"ל הלוח המקוון yad2, שון תל. "הם מסוגלים להרכיב פרופיל של כל לקוח שגולש באתר. אנחנו יכולים לדעת על הקונה הרבה מעבר לשם ואי-מייל - אנחנו מפיצים שאלונים לקוראים, שמאפשרים לנו לקבל פילוח מאוד יעיל של מאפייני הקונה. יש באתר גם אזור אישי לכל מפרסם, כך שניתן לראות מה הוא חיפש בעבר, מה מעניין אותו, היכן הוא מתגורר ולאיזו שכבת גיל הוא משתייך. כך ניתן להצליב בין נתון הביקוש להיצע ולהוציא נתון מבוקש, למשל איזה דגם פופולרי בשכבת גיל מסוימת. החישוב נעשה באמצעות הצלבה בין נתוניהם האישיים של הקונים והמוכרים לבין כמות המכוניות המוצעות וכמות המכוניות שנמכרו. בנוסף, אנחנו מעסיקים צוות שתפקידו להתקשר אל גולשים שמכרו את המכונית שלהם וגם אל הקונים, ולברר בכמה הם מכרו וקנו. כל התהליך מפוקח על ידי שמאים".

לטענת תל, כיום חולש לוח yad2 על כ-70% משוק פרסום המכוניות המשומשות בישראל. "כיום יש לנו יותר מ-40 אלף גולשי רכב, כלומר אנשים שנכנסים לחפש מכונית משומשת מדי יום", מספר תל. "בחודשיים האחרונים פורסמו אצלנו למכירה 43 אלף מכוניות חדשות. אלה לא מודעות ישנות, מאחר שמודעות נמחקות אוטומטית לאחר 45 יום מפרסומן".

אם כן, מה המכונית המבוקשת ביותר? לדברי תל, המכונית שעליה התקבל מספר החיפושים הגבוה ביותר היא הונדה סיוויק: "377,597 גולשים חיפשו הונדה סיוויק בחודש הקודם. זו המכונית שעל פניו הכי הרבה מחפשים". ואולם, לדברי תל, מדד הביקוש הריאלי מתבסס על השוואה בין מספר המכוניות שהגולשים חיפשו לבין מספר המכוניות שנמכרו. "כל פעם שמכונית נמכרת, הדבר נרשם - כך אפשר למצוא נתון במספרים מוחלטים של כמה מכוניות נמכרו מתוך מספר המכוניות שהגולשים חיפשו". כאשר קיים ביקוש גבוה לדגם, הגולשים יסכימו גם להתפשר על קניית מכוניות שנתוניהן, כגון מספר הקילומטרים שנסעה המכונית ומספר הבעלים שהחליפה, נופלים מאלה של מכוניות אחרות ובלבד שיזכו לנהוג בדגם שהם מחפשים. כך ניתן לבסס בצורה אמינה את מידת הביקוש לדגם. לדברי תל, המכונית המשפחתית שהיחס בין הביקוש להיצע שלה הוא הגבוה ביותר היא מאזדה לאנטיס. "בלאנטיס היחס הוא 35%". לדברי תל, זמן המכירה הממוצע ללאנטיס שמופיעה בלוח yad2 הוא כ-24 שעות. "מערכת פילוח המידע שלנו הושקה בתחילת השנה", מסכם תל. "אנחנו בונים עכשיו מערכת דומה לקטנועים ולמשאיות. אנחנו שואפים להיהפך למאגר מידע לגיטימי בתחום הביקוש לכלי רכב מיד שנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully