וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בברוך: הליך אישור האופציות פגום

ערן גבאי

13.3.2007 / 7:14

רשות ניירות ערך דורשת מהחברה הבהרות באשר להליך אישור תוכנית האופציות בהיקף של 111 מיליון שקל

רשות ניירות סבורה כי נפלו פגמים בתהליך אישור תוכנית האופציות ל-40 מבכירי קבוצת בזק בהיקף של 111 מיליון שקל, והיא דורשת מהחברה הבהרות ופרטים נוספים עד 19 במארס - כך נודע ל-TheMarker.

הפגמים בהליך אישור התוכנית התגלו לאחר שבשבוע שעבר דרשה וקיבלה לידיה את הפרוטוקולים מישיבת הדירקטוריון של בזק שאישר באחרונה את תוכנית האופציות. לאחר הבדיקה החליטו ברשות שקיימת בעיה בכל הקשור לנאותות ההליך שהוביל לאישור הסכום החריג שהוענק למנהלי הקבוצה.

לפני שלושה שבועות דווח ב-TheMarker כי קיימים קשיים סביב האישור של תוכנית האופציות למנהלים, וזו הסיבה שאף שהיא הובאה לדירקטוריון לאישור יחד עם תוכנית האופציות לעובדים - היא אושרה רק כמה ימים אחריה.

בין מקבלי התגמול נמצאים גם יו"ר בזק דב ויסגלס והמנכ"ל יעקב גלברד. ההטבה תירשם כהוצאות שכר בדו"חות הכספיים בפריסה על פני תקופות ההבשלה של ארבע שנים. מדובר בהקצאת עד 65 מיליון אופציות למניות החברה המהוות כ-2.5% מההון המונפק של בזק ובמחיר מימוש הנמוך בכ-20% ממחיר המניה בשוק. מחיר המימוש הוא 5.42 שקל למניה, המחיר המניה שנקבע לצורך רכישת השליטה בחברה. עם מקבלי האופציות נמנים מנהלי קבוצת בזק הבכירים כולל מנהלי החברות הבנות. מנהלים שהחלו לעבוד בקבוצה החל ב-1 בינואר 2006 יהיו זכאים במחיר מימוש התואם למחיר המניה ביום כניסתם לעבודה.

באחרונה אושרה גם תוכנית האופציות של העובדים, בהתאם להסכם הקיבוצי שהשיגו. בהתאם לתוכנית, יוקצו לעובדי החברה עד 78 מיליון אופציות הניתנות למימוש למניות רגילות ומהוות כ-3% מההון המונפק של בזק במחיר מימוש של 50% ממחיר המניה במועד הקצאת האופציות. האופציות יהיו חסומות במשך תקופה של שנתיים מיום הקצאתן ויהיו ניתנות למימוש במשך שלוש שנים מתום תקופת החסימה. היקף ההטבה לעובדים במסגרת התוכנית נאמד ב-170 מיליון שקל, והוא יירשם כהוצאות שכר בדו"חות הכספיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully