וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים דיווידנדים?

אפרת נוימן

13.3.2007 / 7:41

מיהן 10 המניות המנצחות במדד ת"א 25, על פי פרמטרים של תשואת דיווידנד ועקביות החלוקה?

השקעה מוצלחת במניות אינה משתקפת רק בעלייה בתשואת המניה אלא גם בחלוקת דיווידנדים. למשקיע שמחזיק במניות שמשלמות דיווידנדים גבוהים יהיה קל יותר "לספוג" דשדוש במחיר המניה למרות תוצאות כספיות טובות. גם בישראל הכירה הבורסה בחשיבות ההשקעה בחברות שמחלקות דיווידנדים. באמצע 2006 השיקה הבורסה את מדד תל-דיב 20 שמורכב מ-20 המניות בעלות תשואת הדיווידנד הגבוהה ביותר בשנתיים האחרונות.

אורלי אלעד, מנהלת יחידת המחקר של הבנק הבינלאומי, והאנליסט דן אליס בדקו את חלוקת הדיווידנד של 25 החברות הגדולות בתל אביב - גם מבחינת תשואת הדיווידנד וגם מבחינת מחויבות החברות לחלוקה עקבית ורציפה של דיווידנדים וסטיית התקן של תשואת הדיווידנד. המטרה של העבודה היתה לתת תשובה אמפירית והשוואתית לשאלה באילו מניות כדאי להשקיע במטרה לקבל תשואה שמקורה בקבלת דיווידנדים תוך צמצום סיכונים.

למקום הראשון הגיעה מניית בנק הפועלים. לבנק מדיניות דיווידנד מוצהרת לפיה מחצית מהרווח הנקי יחולק בכל רבעון. בבינלאומי מציינים כי בפועלים יש "שילוב מנצח של עקביות גבוהה בחלוקה ותשואות דיווידנד יפות מדי שנה, כולל ב-2001 ו-2002 שבהן נפל מחיר המניה ב-50% במצטבר". תשואת הדיווידנד השנתית הממוצעת ב-2001-2006 היתה 5.5% וב-2006 לבדה - 6.8%.

המצטיינת השנייה היא מניית אפריקה ישראל, "עקב מחויבות רבה לחלוקת דיווידנדים ותשואות דיווידנדים יפות וזאת מבלי להכריז על מדיניות דיווידנד פורמלית". אלעד ואליס מציינים כי קיימת שונות גבוהה יחסית בתשואות הדיווידנד שחילקה החברה שבשליטת לב לבייב לאורך השנים. ב-2001-2006 היה ממוצע תשואת הדיווידנד 5.7% לשנה בעוד שב-2006 היתה התשואה 1.8% בלבד.

אי.די.בי? לחובבי הסיכון

את המקום השלישי מאיישת אי.די.בי אחזקות. "החברה מספקת תשואות דיווידנד פנומנליות בשנים האחרונות ללא מדיניות דיווידנד פורמלית", כותבים בבינלאומי. ב-2006 התקרבה תשואת הדיווידנד של אי.די.בי אחזקות ל-20% כשבשנים הקשות של תחילת העשור לא חולקו כלל דיווידנדים. התשואה השנתית הממוצעת ב-2001-2006 היתה 11.8%.

את גזית גלוב מכנים אלעד ואליס "השקעה בטוחה יחסית עקב מחויבותה יוצאת הדופן של החברה לחלוקת דיווידנדים לבעלי המניות. המחויבות באה לידי ביטוי במדיניות דיווידנד רשמית המבטיחה חלוקה על בסיס רבעוני, בעקביות גבוהה ובשונות נמוכה של סכומי הדיווידנד". עם זאת, מה שפוגע באטרקטיוויות של גזית גלוב הוא תשואות דיווידנד נמוכות יחסית כשהתשואה השנתית הממוצעת ב-2001-2006 היתה 3.9%.

את החמישייה המובילה סוגרת מניית אי.די.בי פיתוח (החברה הבת של אי.די.בי אחזקות). בבינלאומי כותבים כי המניה אמנם השיגה תשואת דיווידנד שנתית ממוצעת של 10.3% ב-2001-2006. ואולם "ללא מדיניות דיווידנד פורמלית ועם שונות תשואת דיווידנד גבוהה מדובר במניית דיווידנד לחובבי הסיכון".

-----------------------------------

* תשואת דיווידנד - תשלום הדיווידנד השנתי כשהוא מחולק למחיר המניה. לדוגמה: מניה שנסחרת ב-20 דולר ומחלקת חצי דולר בשנה כדיווידנד מייצרת תשואת דיווידנד של 2.5%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully