וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר סוגר את DoubleU

ערן גבאי

13.3.2007 / 14:46

הכישלון של אי.די.בי בא למרות שהקבוצה מחזיקה בסלקום, שפשוט סירבה לרכוש מכשירים מ-DoubleU

קבוצת אי.די.בי סגרה את חברת DoubleU, שהיתה אמורה לפעול בשוק מכשירי הסלולר, לאחר פחות משנה. הכישלון של פעילות DoubleU הוא תוצאה של היעדר תנאים רגולטוריים שיכלו לאפשר למשווקי סלולר חדשים להיכנס לשוק ולאיים במשהו על המותגים הגדולים - נוקיה, מוטורולה וסמסונג.

להבדיל מהקשיים שחווה מיזם דומה של אליעזר פישמן במהלך השנה האחרונה, הרי שבאי.די.בי, שמחזיקה בסלקום, דברים אמורים היו להתנהל אחרת שכן הקבוצה מכירה מקרוב את שוק מכשירי הסלולר ואת אופי ההסכמים שנחתמים בו.

DoubleU, שבבעלותה המלאה של קבוצת כלל תעשיות, לא חתמה אף לא על עסקת מכשירים אחת. החברה מנתה 5 עובדים ונוהלה על ידי קובי פז, ששימש כיו"ר ומנכ"ל אלקטל ישראל בעבר. DoubleU אמנם היתה במו"מ עם פרטנר ועם סלקום לעסקת מכשירי סלולר דור 2.5 של היצרן הקוריאני VK, אך ספקיות הסלולר לא התרשמו מהמכשירים.

החברה לא התכוונה להביא לישראל מכשירי דור 3, והאמינה שפנייה לפלח השוק בו חברות הסלולר והיבואניות הגדולות יתמקדו פחות, תסייע לה להתמודד בשוק. הנחה זו התבררה ככושלת.

לכאורה, ההתמקדות של חברת DoubleU במכשירי דור 2 ו-2.5 - מהם נמכרים כ-1.4-1.3 מיליון מכשירים בשנה - היתה יכולה להוביל להכנסות ולרווח; אך חברות הסלולר סירבו לחתום עמה על הסכמים, ולפיכך נעצר גם מהלך גדול שתוכנן להשקעה במותג.

עם כניסתה לתחום, צפתה החברה להגיע ל-10% מנתח שוק מכשירי ה-GSM בישראל בסוף השנה השנייה לפעילותה, ולשמש כשחקן הרביעי בגודלו בתחום. למעשה, כיוונה החברה למכירת יותר מ-100 אלף מכשירים בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully