וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נתוני המקרו צפויים להוריד את השוק

שירלי יום-טוב

13.3.2007 / 14:49

אורכית תיישר קו עם זינוק של 7.5% בתל אביב; סימטרון עולה ב-2% במסחר לפני הפתיחה

לאחר פתיחה חיובית של שבוע המסחר, עם עלייה של 0.6% במדד נאסד"ק אמש, מאותתים החוזים על ירידות בפתיחה היום. מדד נאסד"ק צפוי לפתוח בירידה של כ-0.5% ומדד S&P 500 צפוי לאבד מעט פחות.

ירידות נרשמות במסחר באירופה בשעה זו, כשאת הירידה החדה ביותר רושם מדד DEX הגרמני, שמאבד כ-1%. גם בורסות אסיה, שמצליחות כמעט להכתיב את הטון במסחר העולמי בתקופה האחרונה, ננעלו ברובן בירידות. מדד ניקיי היפאני איבד 0.7%, ומדד הנג סנג ההונג קונגי ירד ב-0.6%. מדד ניפטי ההודי דווקא עלה ב-1%.

נתוני מקרו משמעותיים יפורסמו החל מהיום - נתוני המכירות הקמעוניות - ועד יום שישי, בו יפורסם מדד המחירים לצרכן לפברואר, המעיד על התפתחויות אינפלציוניות. נתונים אלה יסייעו אולי לגבש דעה מוצקה לגבי הסוגיה המרכזית של החודש האחרון: האם כלכלת ארה"ב גולשת למיתון כבר השנה?

אם לשפוט על פי נתוני המכירות הקמעוניות לחודש פברואר, מיתון זו אמנם מילה קשה, אבל ניכרת ירידה בפעילות. הנתונים העידו על עלייה של 0.1% לעומת צפי לעלייה של 0.3%. בניכוי מכירות כלי רכב חדשים, נרשמה ירידה של 0.1%.

אורכית מזנקת

מחלקת המחקר של UBS העלתה היום המלצה לסנדיסק (סימול: SNDK) ל"קנייה", והקפיץ את מחיר היעד ב-10 דולר ל-53 דולר - 32% מעל המחיר בשוק. בתגובה, עולה המניה בכ-1% לפני פתיחת המסחר. בבנק השווייצי ציינו כי הכניסה של אפל לשוק המוצרים מבוססי זכרונות ה-NAND צפויה לדחוף קדימה את הביקושים. אפל תעשה שימוש בזכרונות מסוג זה במוצר ה-iPhone וה-iPod מבוסס הוידיאו.

מניית אורכית צפויה ליישר קו עם העליות בתל אביב היום. זינוק של כ-8% במניה נרשם בשעה זו, על רקע הערכות בדבר לקוח חדש לחברת ציוד התקשורת. "מעריב" דיווח על עסקה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים עם לקוח חדש, שאינו יפאני, אך יש לציין כי השמועה הזו סובבת את החברה כבר חודש לפחות, עד כה בלא אישור רשמי.

סימטרון, שזינקה אמש ב-117%, עושה סימנים של עליות נוספות היום - במסחר שלפני הפתיחה היא עולה בכ-2% נוספים. אפשר להניח שלא מעט אנשים, העוקבים אחר ההיי-טק הישראלי מעבר לים, שכחו כבר מזמן מי היא החברה הקטנה מגבעת שמואל. אולם סימטרון השלימה ככל הנראה בשנתיים האחרונות תוכנית מפנה, וברבעון הרביעי היא הציגה התקדמות משמעותית עם מעבר לרווח של 0.5 מיליון דולר - שיפור משמעותי בשולי הרווח הגולמי ועלייה בהכנסות ל-6 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully