וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בשוק המשכנתאות בארה"ב

TheMarker

13.3.2007 / 19:24

נגד 1 מכל 200 לווים החלו הליכים לעיקול בתים - שיא של כל הזמנים 13% מהלווים בשוק הסאבפריים מפגרים בתשלומים

המשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב ממשיך להתרחב. שיעור הלווים שלא מצליחים לעמוד בתשלומים, בשוק המשכנתאות בארה"ב, זינק לרמתו הגבוהה ביותר זה ארבע שנים ברבעון הרביעי של 2006. מספר הלווים שנגדם החלו הליכים לעיקול בתיהם, נסק לשיא של כל הזמנים - כך מסר היום איגוד בנקאי המשכנתאות (MBA) בארה"ב.

הזינוק במספר הלווים שלא הצליחו לעמוד בתשלומי המשכנתאות קפץ ל-4.95%, לעומת 4.67% ברבעון השלישי, בעקבות נסיקה בשיעור הלווים שלא הצליחו לעמוד בתשלומי משכנתאות סאבפריים (Subprime) - הלוואות הניתנות ללווים בעייתיים אשר לא מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתא, בדרך כלל בריביות גבוהות - לרמה של 13.3% לעומת 12.6% ברבעון השלישי. שיעור הלווים שנגדם החלו הליכים לעיקול בתיהם בגין אי-עמידה בתשלומים עלה ברבעון הרביעי לשיא של כל הזמנים - 0.54%.

באחרונה גברו החששות מפני זינוק במספר הלווים בארה"ב שלא הצליחו לפרוע את המשכנתאות שנטלו בתקופת בועת הנדל"ן בארה"ב - שתפחה לכדי 10 טריליון דולר. החשש הוא כי מצב זה עלול להביא לקריסה בשוק המשכנתאות האמריקאי, ואולי אף לגרור עמו את שוק הנדל"ן כולו. הגידול במספר הלווים שלא יצליחו לפרוע את המשכנתאות שלקחו, עלול להחזיר לשוק הדיור בארה"ב יותר מחצי מיליון בתים ולגרום להצפה שתכביד עוד יותר את רמת המחירים, העריכה היום חברת המחקר CreditSights.

במקביל, המשיכו היום מניות מגזר משכנתאות הסאבפריים לשלם את המחיר. מניית אקרדיטד הום לנדרס (סימול LEND), אחת מ-15 חברות משכנתאות הסאבפריים הגדולות בארה"ב, נופלת ב-63% במסחר בוול סטריט, לאחר שהודיעה כי תאלץ לגייס כסף נוסף כדי לפרוע הלוואות.

ניו סנצ'ורי נמחקה מניו יורק

בורסת ניו יורק (NYSE) הודיעה היום על מחיקה ממסחר בבורסה של מניות ניו סנצ'ורי פייננשל (סימול NEW), החברה השנייה בגודלה בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב, והעברתן למסחר מעבר לדלפק ברשימת הפינק שיטס (Pink Sheets). מניית ניו סנצ'ורי נפלה ב-95% מתחילת השנה.

בחמשת החודשים האחרונים בלבד פשטו את הרגל, או נמכרו, יותר מ-20 בנקים בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב, עקב קשיים בשל גידול בחובות בעייתיים. בשבוע החולף התחזקו ההערכות בקרב אנליסטים כי ניו סנצ'ורי נמצאת על סף פשיטת רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully