וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נפל לשפל של שישה שבועות בניו יורק; נסגר מתחת ל-58 דולר לחבית

TheMarker

13.3.2007 / 21:20

צפי לגידול במלאי הנפט הגולמי בארה"ב; חשש כי המשבר בשוק המשכנתאות יכביד על הכלכלה ויפגע בביקוש לנפט



מחיר הנפט נפל לשפל של שישה שבועות בניו יורק, על רקע ציפיות לגידול במלאי הגולמי בארה"ב וחשש כי המשבר המתרחב בשוק המשכנתאות האמריקאי יכביד על הכלכלה ויפגע בביקוש לנפט. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל נסגרו במחיר של 57.93 דולר לחבית - מחיר הסגירה הנמוך ביותר מאז ה-30 בינואר - לאחר ירידה יומית של 98 סנט בבורסת הסחורות של ניו יורק. יום המסחר היה תנודתי ובמהלכו התקרב מחיר הנפט לרמה של 60 דולר לחבית.



אנליסטים צופים כי משרד האנרגיה האמריקאי ידווח מחר על גידול של 1.6 מיליון חביות במלאי הנפט הגולמי, לצד ירידה של 2.4 מיליון חביות במלאי הבנזין וירידה של 2 מיליון חביות במלאי הדלקים המזוקקים.

"הנתונים שפורסמו היום - לפיהם מספר הלווים בשוק המשכנתאות בארה"ב שנגדם החלו הליכים לעיקול בתיהם, נסק לשיא של כל הזמנים - הגבירו את החששות מפני האטה בכלכלה, אשר תגרור ירידה בביקוש לנפט", אמר האנליסט פיל פלין מ-אלרון טריידינג, לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.



שיעור הלווים שלא מצליחים לעמוד בתשלומים, בשוק המשכנתאות בארה"ב, זינק ל-5% כמעט ברבעון הרביעי של 2006. מספר הלווים שנגדם החלו הליכים לעיקול בתיהם נסק לשיא של כל הזמנים - כך מסר היום איגוד בנקאי המשכנתאות (MBA) בארה"ב. הזינוק במספר הלווים שלא הצליחו לעמוד בתשלומי המשכנתאות קפץ ל-4.95%, לעומת 4.67% ברבעון השלישי. זאת, בעקבות נסיקה בשיעור הלווים שלא הצליחו לעמוד בתשלומי משכנתאות סאבפריים (Subprime) - הלוואות הניתנות ללווים בעייתיים אשר לא מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתא, בדרך כלל בריביות גבוהות - לרמה של 13.3% לעומת 12.6% ברבעון השלישי. שיעור הלווים שנגדם החלו הליכים לעיקול בתיהם בגין אי-עמידה בתשלומים, עלה ברבעון הרביעי לשיא של כל הזמנים - 0.54%.



באחרונה גברו החששות מפני זינוק במספר הלווים בארה"ב אשר לא הצליחו לפרוע את המשכנתאות שנטלו בתקופת בועת הנדל"ן בארה"ב - שתפחה לכדי 10 טריליון דולר. החשש הוא כי מצב זה עלול להביא לקריסה בשוק המשכנתאות האמריקאי, ואולי אף לגרור עמו את שוק הנדל"ן כולו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully