וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב מגיע אל קרן סרברוס: חטיבת המשכנתאות של GMAC עברה להפסד של 651 מיליון דולר

TheMarker

13.3.2007 / 22:05

סרברוס, הצפויה להשלים את ההשתלטות על בנק לאומי, רכשה בשנה שעברה את השליטה ב-GMAC



GMAC, זרוע המימון לשעבר של ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (סימול GM) - הנמצאת בשליטת קרן ההשקעה הפרטית סרברוס, הצפויה להשלים בחודשים הקרובים את ההשתלטות על בנק לאומי - דיווחה היום על מעבר להפסד של חטיבת המשכנתאות שלה, בעקבות התרחבות המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב.



חטיבת ResCap Capital רשמה ברבעון הרביעי של שנת 2006 הפסד של 651 מיליון דולר, לעומת רווח של 118 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. GMAC מסרה בעת פרסום הדו"חות כי רווחי ResCap בטווח הקצר "צפויים להמשיך להיות נתונים ללחץ". בשנת 2006 כולה נפל הרווח התפעולי של ResCap ל-182 מיליון דולר, לעומת מיליארד דולר בשנה הקודמת.



קרן ההשקעה הפרטית סרברוס קפיטל מנג'מנט רכשה בשנה שעברה נתח של 51% ב-GMAC, תמורת 7.9 מיליארד דולר, ביחד עם חטיבת ההשקעות הפרטית של סיטיגרופ והבנק היפאני אאוזורה. GMAC היא החברה ה-12 בגודלה בשוק משכנתאות הסאבפריים (Subprime) - הלוואות הניתנות ללווים בעייתיים אשר לא מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתא, בדרך כלל בריביות גבוהות - בארה"ב.



תוצאותיה הכספיות המאכזבות של חטיבת המשכנתאות של GMAC באות על רקע סימנים להתרחבות המשבר המשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב. שיעור הלווים בשוק המשכנתאות בארה"ב שלא מצליחים לעמוד בתשלומים זינק לכמעט 5% ברבעון הרביעי של 2006, ומספר הלווים שנגדם החלו הליכים לעיקול בתיהם נסק לשיא של כל הזמנים, מסר היום איגוד בנקאי המשכנתאות (MBA) בארה"ב.



הזינוק במספר הלווים שלא הצליחו לעמוד בתשלומי המשכנתאות קפץ ל-4.95%, לעומת 4.67% ברבעון השלישי, בעקבות נסיקה בשיעור הלווים שלא הצליחו לעמוד בתשלומי משכנתאות סאבפריים לרמה של 13.3% לעומת 12.6% ברבעון השלישי. שיעור הלווים שנגדם החלו הליכים לעיקול בתיהם בגין אי-עמידה בתשלומים עלה ברבעון הרביעי לשיא של כל הזמנים - 0.54%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully