וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין חשש למשבר משכנתאות בישראל"

טל לוי

14.3.2007 / 14:47

לידר שוקי הון יוצאים בקריאת הרגעה. אלון גלזר: המשכנתאות ימשיכו להיות החלק היציב והחזק יותר בתיק האשראי של הבנקים

"הירידות בבורסה נובעות אך ורק מהטלטלה בשוקי העולם, בדגש על ארה"ב ושוקי המזרח, כאשר הסיבה העיקרית היא כמובן המשבר בשוק המשכתנאות של ארה"ב" - כך אומר אלון גלזר, אנליסט בנקים בלידר שוקי הון.

המשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב ממשיך להתרחב. שיעור הלווים שלא מצליחים לעמוד בתשלומים בשוק המשכנתאות בארה"ב, זינק לרמתו הגבוהה ביותר זה ארבע שנים ברבעון הרביעי של 2006. מספר הלווים שנגדם החלו הליכים לעיקול בתיהם, נסק לשיא של כל הזמנים.

גלזר מרגיע את מי שחושש כי משבר דומה עשוי לפקוד את ישראל. לדבריו, "אצלנו אין שום סכנה לאירוע כזה, שכן בישראל אין חברות שעיסוקן הוא במתן משכנתאות ללווים מסוכנים. בישראל, המשכנתאות נמצאות בתוך הפעילות של הבנקים וככל הנראה גם ימשיכו להיות החלק היציב והחזק יותר בתיק האשראי שלהם". גלזר מציין כי בישראל לא קרה כלום למעשה, והשוק מגיב אך ורק לחדשות מעבר לים.

לדעה זו מסכים גם מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות אי.בי.אי, יובל זעירא. לדבריו, "אין אירוע מסוים שמשפיע על שוק המניות הישראלי. אם כבר, היינו צריכים לראות את ועדת וינוגרד שמוסיפה אי ודאות לשוק", הוא אומר.

באשר לנושא המשכנתאות בארה"ב, אומר זעירא כי המשבר אמנם יכול להשפיע על כלכלת ארה"ב אולם מוגזם לצפות כי הדבר ישפיע על רווחי החברות הישראליות.

"מדובר בהשפעה שולית, רוב החברות בשוק התל אביבי ירוויחו ב-2007 יותר כסף מאשר בשנים הקודמות והדבר אמור להתבטא כמובן גם במחיר המניה. החברות המושפעות הן בעיקר אלה הפועלות בשוק הנדל"ן האמריקאי" אומר זעירא "ובכלל, ההשפעה של כלכלת ארה"ב על העולם נמוכה יותר מאשר לפני כמה שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully