וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החולשה צפויה להימשך

עומרי כהן

14.3.2007 / 15:05

צ'ק פוינט איבדה כ-14% מערכה בחודש האחרון. החוזים מצביעים על ירידות של עד 0.4% במדדים

שוק המניות האמריקאי מחק אתמול כמעט לחלוטין שבוע של עליות שערים, ובוול סטריט חזרו ונזכרו כי אנו עדיין בעיצומו של תיקון אגרסיווי בשווקים, אם לא מעבר לכך. בשנתיים האחרונות נרשמו בשוק שלושה תיקונים משמעותיים, כאשר כל אחד מהם נמשך בממוצע על פני כארבעה שבועות. כך שלתיקון הנוכחי, בהנחה לא ודאית בכלל שמדובר בתיקון ולא בשינוי מגמה אמיתי, נותרו כנראה שבוע-שבועיים נוספים, לפני תחילת התייצבות השוק.

היום מצביעים החוזים העתידיים על ירידות של עד 0.4% במדדים המובילים, לאחר שאתמול צנחו המדדים בשיעורים חדים של 2.2%-2%, בתגובה להתרחבות המשבר בשוק המשכנתאות ללווים בסיכון גבוה. את הירידות החדות הובילו אתמול מניות מגזר הפיננסים, אשר צפויות להיפגע מהמשבר בשוק המשכנתאות. מדד מניות הבנקים נפל ב-3.3%, ואילו מדד הברוקרים ובנקי ההשקעות של AMEX צנח ב-4.4%.

בחמשת החודשים האחרונים בלבד פשטו את הרגל, או נמכרו, יותר מ-20 בנקים למשכנתאות ללווים בסיכון גבוה (Subprime) בארה"ב, עקב קשיים בשל גידול בחובות בעייתיים. אתמול פירסם איגוד בנקאי המשכנתאות (MBA) בארה"ב, כי שיעור הלווים שאינם מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתא, זינק ברבעון הרביעי של 2006 לרמתו הגבוהה ביותר זה ארבע שנים. בנוסף, מספר הלווים שנגדם החלו בהליכי עיקול הבתים נסק לשיא כל הזמנים.

היום דווח כי היקף הבקשות למשכנתאות בארה"ב זינק בשבוע שעבר לרמתו הגבוהה ביותר אי פעם, בעקבות ירידת שיעורי הריבית הקבועה על המשכנתאות לשפל של שלושה חודשים. סך הבקשות למשכנתא חדשה והבקשות לקבלת משכנתא בריבית נמוכה יותר (מימון מחדש), עלה בשבוע שעבר ב-2.8% לעומת היקפן שבוע קודם לכן, ורמתו גבוהה כעת ב-19% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

עוד פורסמו היום נתוני מחירי היבוא והיצוא והנתונים על היקף הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב. היקף הגרעון בחשבון השוטף הצטמצם ברבעון הרביעי של 2006 בשיעור חד מהצפוי לרמה של 195.58 מיליארד דולר, מ-225.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי. בוול סטריט ציפו בממוצע לגירעון ברמה של 203 מיליארד דולר.

מחר ומחרתיים יפורסמו נתוני האינפלציה במחירים הסיטוניים והקמעוניים, ובוול סטריט מעריכים לפי שעה כי רמות המחירים בארה"ב המשיכו לטפס גם בחודש שעבר.

אמדוקס דיווחה על עסקה

בקרב הישראליות טבע נפלה אמש ב-2.2%, בשל החולשה הכללית בשוק. טבע הוזכרה כאחד הגופים שהגישו שלשום הצעה לרכישת החטיבה הגנרית של חברת התרופות הגרמנית מרק KGaA. על פי מקורות המקורבים לעסקה, הוגשו בשלב הראשון של המכרז מספר הצעות המשקפות לחטיבה הגנרית שווי של 6.5-5 מיליארד דולר. עדיין לא ברור כמה הציעה טבע ומה סיכוייה לזכות בעסקה.

בית ההשקעות האמריקאי פרידמן בילינגס רמזי העלה את ההמלצה לצ'ק פוינט ל"תשואת שוק", מ"תשואת חסר", לאחר שהמניה איבדה כ-16% מערכה בחודש האחרון. מחיר היעד נותר ללא שינוי - 19 דולר - נמוך ב-12% מהמחיר בנאסד"ק.

אמדוקס דיווחה על עסקה נוספת עם מפעילת הטלקום הצרפתית נף סז'טל, הנאמדת בשוק במיליוני דולרים בודדים. בעסקה הנוכחית תרחיב אמדוקס את פלטפורמת Service Mediation Manager של החברה הצרפתית. מדובר במערכת השואבת את נתוני הרשת עבור מערכות התמיכה התפעוליות והעסקיות (OSS ו-BSS), ממירה אותם למידע עסקי ומספקת תמונה מלאה של המידע הקשור לשירותי הרשת.

סרגון, ספקית פתרונות התקשורת בקצבים גבוהים לרשתות אלחוטיות מתקדמות, דיווחה על הרחבת משפחת המוצרים שלה עם דור חדש של מוצר ה-FibeAir 3200T, המספק לראשונה נפח תעבורה של עד 1.5 ג'יגה בייט לשנייה בשתי תצורות התקנה שונות, תוך שימוש באותה פלטפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully