וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרישי נדל"ן ישראליים בדרך לסין

אורה קורן ואריק מירובסקי

15.3.2007 / 8:17

תשובה, לבייב וגרינפלד מרחיקים לשם העסקים. חברות ישראליות מעורבות בפרויקטים בסין של מאות מיליוני דולרים

אחרי שגילו את הודו, חברות נדל"ן ישראליות מתחילות לגלות גם את השוק הסיני. במחצית השנה האחרונה ניכרת התחלה של פעילות בנייה מצד חברות כקרדן שבשליטת יוסף גרינפלד ודלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה, שפועלות בתחומי של הקניונים והמגורים - כך מסרו בימים האחרונים מקורבים לתחום.

GTC, חברת בת של קרדן, חתמה לפני כחודש על הסכם עם מינהלת Shenyang Puhe New City לחכירת 460 דונם חקלאיים ב-55 מיליון דולר. על פי ההסכם, תפעל החברה להפשרת הקרקעות ולשינוי ייעוד לקראת הקמת 920 אלף מ"ר למגורים. היקף החוזה - 55 מיליון דולר.

גם אפריקה ישראל מתעניינת בשוק הסיני. בעל השליטה בחברה, לב לבייב, ביקר בה באחרונה. אחד האנשים המרכזיים באפריקה ישראל, שבודק את השוק הסיני הוא המנכ"ל, ארז מלצר, שבעברו כמנכ"ל נטפים התמחה בשוק הסיני.

בדלק נדל"ן גם כן עורכים בדיקות על השוק הסיני, אך טרם ביצעו בה עיסקה נדל"נית. חברת בראק קפיטל, שבשליטת שמעון וינטרוב, היתה ככל הנראה הראשונה שנכנסה לפעילות בשוק הסיני בתחומי נדל"ן, אנרגיה והתפלת מים.

משנים את קו הרקיע של בייג'ין

היקף הפרויקטים בסין שחברות נדל"ן ישראליות כבר מעורבות בהם בפועל נאמד במאות מיליוני דולרים. הכניסה לשוק הנדל"ן הסיני התאפשרה לאחר שינויי רגולציה בתחום בשנה האחרונה, שאיפשרו למשקיעים זרים להיכנס לתחום. הזרים, בהם הישראלים, נכנסים לשוק הבנייה בסין עם שותף מקומי בדרך כלל - כדי לצמצם סיכונים עסקיים ולשפר את הקשר עם הרגולציה המקומית בכל מחוז בסין.

בייג'ין ושנחאי הפכו לאתרי הבנייה הגדולים בעולם והסטטיסטיקות מלמדות, כי מספר המנופים הגדול ביותר בעולם נמצא בערים האלה.

קו הרקיע של בייג'ין השתנה לחלוטין בשנים האחרונות. מעיר של בניינים בני שתיים עד ארבע קומות, היא נהפכה לעיר של גורדי שחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully