וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור ברגר מדווחת ברבעון השני על גידול חד בהפסדים ל-1.5 מיליון שקל

אילן מוסנאים

27.8.2001 / 8:37

לעומת הפסד של 349 אלף שקל ברבעון המקביל; ההכנסות הצטמקו ב-15% ל-8.1 מיליון שקל בשל ירידה בפעילות בשוק ההון ובביקושים למוצרי ליטו אופסט זיו

בית ההשקעות דור ברגר , שבשליטת עמית ברגר, מדווח ברבעון השני של 2001 על הפסד של כ-1.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של 349 אלף שקל ברבעון המקביל.

החברה מושפעת גם ברבעון הנוכחי מהמשבר והירידה החדה בפעילות בשוק ההון, וכן מירידה חדה בביקושים למוצרי החברה הבת ליטו אופסט זיו .

ההכנסות של דור ברגר הסתכמו ב-8.1 מיליון שקל, ירידה של 15% לעומת הכנסות של 9.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרכב ההכנסות של בית ההשקעות מורכב ממכירת מוצרים של החברה הבת, ליטו אופסט זיו, המייצרת אריזות קרטון יוקרתיות, שתרמה כ-3.8 מיליון שקל למחזור המכירות (מספר שמלמד על ירידה של 18% בהכנסות). ההכנסות מדמי ניהול ועמלות מניהול תיקי לקוחות הסתכמו ב-529 מיליון שקל, בהשוואה ל-988 אלף שקל ברבעון המקביל.

ההכנסות מקופות גמל עמדו ברבעון על 754 אלף שקל, עלייה של 72% לעומת הכנסות של 438 אלף שקל ברבעון המקביל. החברה רשמה מנגד גידול של 46% בהפסדים מניירות ערך ל-1 מיליון שקל. בקופתה של דור ברגר כ-10.7 מיליון שקל, והונה העצמי מסתכם ב-24 מיליון שקל - כ-50% מסך המאזן.

בסיכום החצי הפותח של 2001 רושמת החברה ירידה של יותר מ-50% בהכנסות ל-10.7 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 22.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה המצב קשה הרבה יותר, והחברה מדווחת על מעבר להפסד של 2.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 5.6 מיליון שקל בששת החודשים שפתחו את 2000, אז עוד נהנתה מהגאות בבורסה ברבעון הראשון של 2000.

מדו"ח הדירקטוריון של החברה ניתן להבין מה עבר על החברה ברבעון השני: "הרבעון השני של שנת 2001 עומד בסימן המתנה וציפייה דרוכה, הן לנוכח ההאטה המתמשכת בכלכלת ארה"ב, אשר נותנת את אותותיה גם בשוקי ההון העולמיים, והן לנוכח חוסר היציבות במישור המדיני והשפעתו העתידית על כלכלת ישראל".

לאחר פרישתו של אודי דור מהחברה בתחילת ינואר, החל עמית ברגר באיתור שותפים חדשים. בסוף אפריל הודיעה החברה כי היא תקצה 15% מהון המניות שלה להוד יובלים אחזקות, הנשלטת על ידי ההסתדרות (80%), בתמורה ל-1.4 מיליון דולר.

לאחר ההקצאה רכש ברגר את אחזקותיה של מנורה גאון בחברה (24%) והגיע לאחזקה של 57.7% ממניותיה. איש העסקים מיכאל שטראוס ואחותו רעיה בן דרור מחזיקים ב-8.3% ממניות החברה.

במהלך חודש אפריל השלימה דור ברגר את המיזוג עם בית ההשקעות ו.ש.פ קפיטל, זרוע ההשקעות של חברת קפיטל הבורסאית, שבשליטת שמעון וינטרוב ורונן פלד, והעוסקת בהשקעות בנדל"ן ובהיי-טק.

במסגרת המיזוג אוחדו 3 פעילויות מרכזיות של שתי החברות: פעילות קופות הגמל תאוחד לתוך חברת ו.ש.פ קפיטל ניהול קופות גמל, שתוחזק על ידי דור ברגר בשיעור של 50%, ע"י קפיטל הבורסאית - 25%, וע"י הכשרת היישוב אחזקות ביטוח - 25% הנותרים.

פעילות קרנות הנאמנות ותיקי ההשקעות אוחדו לתוך חברת ברגר קפיטל, בה יחזיקו דור ברגר וקפיטל הבורסאיות בשיעור של 50% כל אחת. על פי ההערכות, היקף הנכסים של החברה הממוזגת צפוי להסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully