וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

שירלי יום-טוב

15.3.2007 / 23:19

נתונים על אינפלציה בארה"ב לא מנעו המשך העליות. בנוסף, ביגבנד זינקה ב-31% לשווי שוק של 975 מיליון דולר

נתוני אינפלציה גבוהה מהצפוי במחירים הסיטוניים בארה"ב וחולשה בפעילות היצרנית בניו יורק, נראו כשתי סיבות טובות מספיק כדי למחוק את העליות שנרשמו אתמול, אבל בכל זאת הצליחו בורסות וול סטריט לרשום עליות זה היום השני ברציפות. מדד נאסד"ק הוסיף 0.3% לרמה של 2,378 נקודות ו-S&P500 עלה ב-0.4% ל-1,392 נקודות, בהמשך לעלייות של עד כמעט 1% אתמול.

עוד לפני הפתיחה, דווח בארה"ב כי מדד המחירים ליצרן זינק בפברואר ב-1.3% לעומת תחזיות לעלייה של 0.5% בלבד. גם ללא נתוני המזון והאנרגיה התנודתיים, נרשמה עלייה חדה יחסית של 0.4% בליבת המדד - כפול מהציפיות בשוק.

במקביל, הצביע סקר הייצור התעשייתי בניו יורק על האטה חדה בקצב ההתרחבות של המגזר היצרני במדינה. מדד האמפייר סטייט נפל החודש לרמה של 1.9 נקודות בלבד, מ-24.4 נקודות בפברואר. בוול סטריט ציפו לירידה של 8.4 נקודות בלבד.

בקרב הישראליות, זכתה חברת ביגבנד (BBND) לקבלת פנים חמה ביום המסחר הראשון שלה בנאסד"ק וזינקה במחזור גדול ב-31% למחיר של 17 דולר, המשקף לחברה שווי שוק מכובד של כ-975 מיליון דולר. ביגבנד, המתמחה בנתבים לרשתות פס רחב, השלימה אמש גיוס של 139 מיליון דולר, כולל הצעת מכר של בעלי המניות בגובה 41 מיליון דולר, לפי שווי של 743 מיליון דולר. ביקוש גבוה למניות העלה את מחיר המניה בהנפקה ל-13 דולר - גבוה מטווח המחירים המקורי, שעמד על 12-10 דולרים.

מניית אודיוקודס איבדה עוד 8% ל-6.8 דולרים, לאחר שצנחה אמש ב-22% בתגובה לאזהרת הכנסות חמורה לרבעון הראשון. במריל לינץ' חתכו בתגובה את מחיר היעד לאודיוקודס ל-10 דולרים, אולם הותירו למניה המלצת "קנייה" בשל ההערכה כי הנפילה החדה אמש כבר משקפת את מרבית החדשות הרעות. מנגד, חתך בית ההשקעות CIBC את ההמלצה למניה ל"תשואה ענפית" מ"תשואת יתר". בתי השקעות נוספים כדוגמת אוסקר גרוס ונולנברגר קפיטל, חתכו גם הם את המלצותיהם החיוביות למניה.

גם מלנוקס (סימול: MLNX), המפתחת מוצרי תקשורת מבוססי מוליכים למחצה בתקן אינפיניבנד, המשיכה את המסע דרומה ואיבדה עוד 6% למחיר של 14.9 דולר - 2.1 דולרים מתחת למחיר ההנפקה לפני כחודש. אמש איבדה המניה 10% מערכה, כך שבסך הכל היא משלימה נפילה של למעלה מ-30% מאז שחשפה החברה בשבוע שעבר את תחזיותיה לרבעון הראשון של 2007.

מניית רדוויז'ן הוסיפה 5.5% למחיר של 22.7 דולר לאחר שסיסקו, הלקוחה הגדולה ביותר שלה, הודיעה על רכישת חברת WebEx הפועלת בתחום שיחות ועידה על רשתות IP. בתחילת היום דווקא איבדה רדוויז'ן גובה, אך מהר מאוד עברה לעליות. אהוד איזנשטיין, אנליסט בית ההשקעות אוסקר גרוס, הסביר כי הרכישה הזו טובה לרדוויז'ן, יצרנית מערכות לשיחות ועידה בוידיאו ברשת, מאחר ש-WebEx אינה מתחרה בה, אלא עשויה דווקא להביא להגברת זרם הרכישות של סיסקו ממנה, בשל הצורך בתוספת חומרה כדי לתמוך בפתרונות WebEx.

טאואר סמיקונדקטור גייסה עוד 29 מיליון דולר בהנפקה פרטית של מניות וכתבי אופציות למשקיעים מוסדיים בארה"ב. טאואר הנפיקה 18.8 מיליון מניות, כך שעל פי סכום הגיוס, מדובר על הנפקה לפי מחיר של 1.54 דולר למניה, המשקף דיסקאונט של כ-9% ביחס למחיר הסגירה מאמש. כספי הגיוס יממנו רכישת ציוד ייצור נוסף למפעל השבבים Fab2 שבמגדל העמק. עוד הודיעה היום טאואר על חוזה חדש עם צורן הישראלית, אך לא חשפה את היקפו הכספי. המניה עלתה ב-1.2% ל-1.7 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully