וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מניות השבבים והטכנולוגיה עלו בעקבות דברי העידוד של סיסקו

דפנה מאור

27.8.2001 / 9:50

מניות טושיבה והיטאצ'י עלו ב-5.6% ו-2.6% בהתאמה לאחר שדווח כי יקצצו עשרות אלפי משרות

מניות הטכנולוגיה באסיה משכו את השווקים לעליות שערים, לאחר שביום שישי עודדה סיסקו את השווקים באמרה כי עסקיה "מתייצבים". יצרניות השבבים בטוקיו משכו את מדד הניקיי לעלייה של 1%. בקוריאה עלה מדד הקוספי ב-1.7%; בורסת הונג קונג עולה ב-1.3%.

מניות טושיבה זינקו ב-5.6% ומניות היטאצ'י עלו ב-2.6% לאחר שבסוף השבוע דיווחו עיתוני יפאן כי השתיים, מיצרניות המחשבים והשבבים הגדולות בעולם, מתכננות לקצץ 20 אלף משרות כל אחת בנפרד. טושיבה והיטאצ'י הצטרפו בכך לשורה של חברות יפאניות גדולות שהודיעו על קיצוצים נרחבים בשורותיהן. עד כה היו פוג'יטסו ו-NEC בין החברות שהודיעו על צמצום פעילות וקיצוצי משרות.

מגזר השבבים באסיה כולה שאב עידוד מדבריה של סיסקו: קיוסרה, יצרנית האריזות הקרמיות לשבבים הגדולה בעולם, זינקה ב-7.1% בבורסת טוקיו; סמסונג אלקטרוניקס עלתה ב-3.7% בסיאול; TSMC, יצרנית השבבים לפי הזמנה הגדולה בעולם, עלתה ב-5% בבורסת טייוואן.

לעומתן לא שפר מזלה של יצרנית השבבים הקוריאנית הייניקס. לאחר שנושיה של החברה, ביניהם סוסייטה ג'נרל, הודיעו כי ידרשו הקדמה בתשלום חובות של 46 מיליון דולר, נפלה מנייתה ב-14.7% בבורסת סיאול.

מניות הבנקים בטוקיו טיפסו אף לנוכח תקוות כי רה"מ יציג במהרה תוכנית רפורמה להבראת המשק. רה"מ קואיזומי צפוי להגיש לוח זמנים לתוכניתו לפני צאת הפרלנט לפגרה. מיזוהו הולדינגס, הבנק הגדול ביותר ביפאן לפי נכסים, עלה ב-7.1%; אסאהי בנק עלה ב-2.3%.

בהונג קונג מתאושש מדד ההאנג סנג מנפילה של 5.5% בשבוע שעבר. מניות הסלולר רושמות עליות התאוששות לאחר שנפלו בסוף השבוע האחרון: צ'יינה מובייל עולה ב-1.5%, צ'יינה יוניקום עולה ב-2%. לג'נד הולדינגס, יצרנית המחשבים הגדולה בסין, עולה ב-5.1% לאחר שנפלה ב-19% בשבוע שעבר.

בסידני, אוסטרליה, עלה מדד אול אורדינריס ב-0.6% לאחר שאתמול פירסמה ממשלת אוסטרליה נתונים המראים כי ברבעון הראשון צמחה הכלכלה ב-1.1% לעומת הרבעון הרביעי של 2000. לפי תחזיות צפויה הכלכלה להמשיך לצמוח ברבעונים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully