וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק תקפיא אופציות לבכירים

ערן גבאי

18.3.2007 / 6:59

האופציות הן בסך 111 מיליון שקל. לטענת רשות ני"ע קיימת בעיה בהליך האישור של הסכום החריג שהוענק למנהלי הקבוצה

בעקבות התערבות רשות ניירות ערך והלחץ הציבורי החליט ביום חמישי דירקטוריון בזק להקפיא את תוכנית האופציות ל-40 בכירים בקבוצה בהיקף של 111 מיליון שקל, שאותה אישר לפני כשלושה שבועות. הודעה מסודרת על ההחלטה תצא לבורסה הבוקר. על פי הערכות, כשתאושר התוכנית עשוי היקפה להצטמצם ב-50%. כמו כן, החברה צפויה לבצע כמה תיקונים בצורת הצגת התוכנית בהתאם לדרישות רשות ניירות ערך. מבזק נמסר: "אין תגובה".

ל-TheMarker נודע כי גורמים ברשות ניירות ערך אף העלו טענות בפני בזק על בחירה מקילה בדרך ההצגה החשבונאית של תוכנית האופציות, וזוהי הסיבה לכך שהחברה עשויה לדווח גם על שינוי בעניין זה. על פי הידוע, גם היקף התוכנית בסך 111 מיליון שקל אינו משקף לדעת רשות ני"ע את מלוא השווי בהטבה, כך ששווי התוכנית בפועל גבוה אף יותר. בשבוע האחרון שררה אווירה קשה מאוד בבזק בעקבות קביעת רשות ניירות ערך כי נפלו פגמים בתהליך אישור תוכנית האופציות ל-40 מבכירי הקבוצה. רשות ניירות ערך רמזה בשאלות שהעבירה לאנשי דירקטוריון בזק כי בהסתמך על הפרוטוקולים לאישור תוכנית האופציות שהגיעו לידיה, ההליך שנקטה החברה מעורר שאלות קשות.

רשות ני"ע איפשרה לבזק להעביר לה הסברים אודות אישור תוכנית האופציות עד יום שני השבוע. ברשות ביקשו מבזק הבהרות ופרטים נוספים על הליך האישור של תוכנית האופציות החריגה. בין היתר הופנו לדירקטורים בחברה שאלות דוגמת: מי החליט על מנגנון התגמול בבזק? כיצד נעשו החישובים שהובילו לסכום התגמול? מדוע לא נדרש על ידי הדירקטוריון של בזק מספיק מידע באשר לתוכנית התגמול בהשוואה לתוכניות ולמנגנוני תגמול בחב רות אחרות? ומדוע לא התבקשו הדירקטורים לנמק את האישור לתוכנית? ב-TheMarker דווח לראשונה כבר לפני יותר משלושה שבועות כי קיימים קשיים סביב אישור תוכנית האופציות למנהלים, המסבירים מדוע על אף שהיא הובאה לדירקטוריון לאישור יחד עם תוכנית האופציות לעובדים, היא אושרה רק כמה ימים אחריה.

עם מקבלי התגמול נמנים גם היו"ר דב וייסגלס (כ-6 מיליון שקל) והמנכ"ל יעקב גלברד (כ-42 מיליון שקל). מדובר בהקצאה של עד 65 מיליון אופציות למניות החברה, שהן כ-2.5% מההון המונפק של בזק, ובמחיר מימוש הנמוך בכ-20% ויותר ממחיר המניה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully