וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל התנקש במנהיג החזית העממית בגדה

הארץ

27.8.2001 / 12:40

מערכת הביטחון: אבו-עלי מוסטפא היה מעורב בתכנון פיגועים רבים; הפלשתינאים: 4 נפגעו קל מהירי; איש הזרוע הפוליטית של הארגון: "הפשע הזה לא יעבור ללא עונש"

מאת כתב "הארץ" והסוכנויות

ישראל התנקשה הבוקר (שני) במנהיג החזית לשחרור פלשתין בגדה, מוסטפא זבדי, הידוע בכינויו אבו-עלי מוסטפא. מסוק חיל האוויר ירה כמה טילים לעבר ביתו של מוסטפא ברמאללה. במערכת הביטחון מסרו כי האיש היה מעורב בתכנון גל של פיגועים וכי הפגיעה בו בוצעה במטרה להציל חייל אדם. מבית החולים הכללי בגדה נמסר כי ארבעה פלשתינאים שהיו בבניין נפצעו קל מהירי.

ארגון החזית העממית קיבל אחריות להתקפה על מוצב מרגנית בגוש קטיף ביום שבת לפנות בוקר, בה נהרגו שלושה חיילים ושבעה נפצעו. בצה"ל הטילו ספק בהודעה זו וייחסו החדירה לפלג אבו-ריש של ארגון הפתח, הפעיל באזור חאן-יונס. נראה שהיה סיכום מראש בין הארגון לחזית, שלפיו זו תיטול אחריות בשמו.

החזית העממית: "ישראל תישא בתוצאות מעשיה"

מאת דניאל סובלמן והסוכנויות

נביל אבו-רודיינה, יועצו של יאסר ערפאת, אמר בצהריים (שני) בתגובה להתנקשות בחיי אבו-עלי מוסטפא: "זוהי עליית מנדרגה בהסלמה ותוקפנות מסוכנת מסוג חדש, החוצה את כל הקווים האדומים. זהו פשע בו ישראל מנצלת את שתיקת ארה"ב ואת ההצהרות האמריקאיות שהן חסרות שחר. נעמוד על המשמר כנגד תוקפנות מסוכנת זו".

דמאס מאהר אל-טאהר, איש הזרוע הפוליטית של ארגון החזית העממית לשחרור פלשתין, הגיב בצהריים בחריפות על ההתנקשות בחייו של אבו-עלי מוסטפא, מנהיג הארגון בגדה. "הפשע הזה לא יעבור ללא עונש", אמר אל-טאהר. לדבריו, "ארגון החזית העממית לשחרור פלשתין יגיב על התקפת ישראל וינקום את דמו, שהינו יקר לנו. ישראל עוד תישא בתוצאות המעשה".

חבר הכנסת אחמד טיבי מסר בתגובה להתנקשות כי "מדובר בפשע מלחמה, ועל פשעי מלחמה משלמים בהעמדה לדין של העומדים מאחורי המעשה הנפשע של חיסול מנהיג פוליטי בכיר. שרון, בן אליעזר ומופז צועדים בעקביות אל פתחו של בית הדין הבינלאומי בהאג".

בסוריה הופסקו שידורי כלי התקשורת והם משדרים דיווחים על הריגתו של מוסטפא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully