וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות חובות של 750 מ' ש': תמהיל הלוואות סידר לישרוטל הכנסות מימון של 5 מ' ש' ברבעון השני

שלומי גולובינסקי

27.8.2001 / 12:50

הכנסות המימון איפשרו לרשת להציג רווח נקי של חצי מיליון שקל ברבעון השני למרות ירידה חדה בפעילות

למרות ירידה של 12% בהכנסות, מצליחה רשת המלונות ישרוטל , שבשליטת דיוויד לואיס, להציג רווח נקי של כחצי מיליון שקל ברבעון השני של השנה, בדומה לרווחיה ברבעון המקביל. ישרוטל סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 88 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 100 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הירידה מוסברת כמובן במצב הבטחוני, שהוביל לירידה של 40% בשיעור לינות תיירים במלונות הקבוצה באילת, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה בלינות תיירים הינה הגורם העיקרי לירידה של 19% בשיעורי התפוסה במלונות החברה, ולירידה של כ-10 מיליון שקל במחזור ההכנסות של הקבוצה באילת, בה מרוכזת מרבית פעילות ישרוטל.

הסוד מאחורי ההצלחה של ישרוטל נעוץ בתמהיל המימון של החברה. לישרוטל הלוואות לזמן קצר וזמן ארוך בהיקף של כ-750 מיליון שקל, המוצמדים לדולר (29%), לליש"ט (15%), ליורו (15%), לפרנק השווייצי (3%), לין היפאני (8%), למדד (16%) ולשקל (18%). שחיקת קרן ההלוואות במט"ח לצד השפעת מכשירים פיננסיים, סידרה לישרוטל הכנסות מימון של 5 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של 1.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

רווחי המימון הגבוהים הצליחו לחפות גם על ירידה חדה ברווח הגולמי של הרשת שנפל ל-11 מיליון שקל, פחות ממחצית מהרווח הגולמי שהשיגה ישרוטל ברבעון המקביל, עוד בטרם החלה האינתיפאדה.

ישרוטל מחזיקה ומנהלת 10 בתי מלון בישראל, מהם שישה באילת, פונדק רמון במצפה רמון, אחוזת בריאות וספא ביערות הכרמל, מלון ישרוטל טאואר בתל אביב ומלון ישרוטל טאואר בירושלים. בסך הכל מפעילה ישרוטל 2,313 חדרים, מתוכם 1,588 בבעלות מלאה.

בנוסף, עוסקת ישרוטל בבניית מלון רויאל גרדן בן 340 סוויטות בחוף הצפוני באילת. סך ההשקעה במלון - 247 מיליון שקל, והמלון נפתח לתקופת הרצה בחודש יוני האחרון. מניות ישרוטל נסחרות בתל אביב לפי שווי חברה של 35 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully