וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל חברה לעמילות מכס מערער על הרשעתו: הפרקליטות פעלה בצורה פסולה ונפגשה עם המתלוננות

אמיר הלמר

27.8.2001 / 13:13

על שמעון מואטי נגזרו 40 חודשי מאסר בפועל בגין גניבת 565 אלף שקל מהחברה; טוען כי הפרקליטות נפלה קורבן לעלילה שהמתלוננות ביקשו לרקום נגדו

שמעון מואטי, מנהל חברת עמילות המכס מוטלי מודלים, מערער על הרשעתו בגניבת 565 אלף שקל מכספי החברה - עבירה שבגינה נגזרו עליו 40 חודשי מאסר בפועל, שנה על תנאי וקנס של 25 אלף שקל. ערעורו של מואטי הוגש באמצעות עוה"ד דרור נאור, ליאור אפשטיין, אורון.

מואטי הורשע בכך שבתקופה שבין אוקטובר 1995 לדצמבר 1997 הוא זייף את השיקים שהיו אמורים להיות מוחזרים ללקוחות החברה כהחזרים מרשויות המס. כדי להסוות את הגניבה ניצל את הגישה שהיתה לו למערכת הנהלת החשבונות הממוחשבת של החברה ולתיקי הלקוחות המופיעים בחשבון.

התביעה טענה כי הנאשם נהג במירמה ובהפרת אמונים תוך שהוא גונב, מזייף ומקבל במירמה אלפי שקלים. מנגד, טען מואטי כי כל הכספים שלקח היו ברשות ועל פי הסכם עבודה עם בעלי החברה ובידיעת רואה החשבון של החברה ואחרים.

מואטי טוען בערעורו כי הוסכם בינו לבין בעלי החברה שישולמו לו תוספות למשכורת, בעיקר באמצעות ההחזרים הכספיים המושבים לחברה מעת לעת מן הרשויות השונות ומן הספקים שלה.

כספים אלה, טוען מואטי, אשר לכאורה היו אמורים להיות מושבים ללקוחות, שימשו דרך קבע להצמחת הכנסות נוספות לחברה ונרשמו באופן חשבונאי סבוך כך שלא ניתן לאתרם. לטענתו, סיפוחם של החזרים אלו לכספי החברה היה נורמה נפוצה וידועה בשוק עמילי המכס, והבעלים אף הציעו לו שותפות בכספי "השלל".

מואטי טוען כי פעילות הפרקליטות בתיק מעלה תהיות המצדיקות ביטול הרשעתו. לטענתו, הפרקליטה בתיק נפגשה עם המתלוננות כנגדו לשם גיבוש כתב האישום - דבר שלטענתו הוא פסול. שכן על הפרקליטות לפעול במנותק מן הנפשות הפועלות ועליה להתרשם אך מהראיות המונצחות על ידי המשטרה.

מואטי טוען כי משנפגשה הפרקליטה עם המתלוננות בטרם הוגש כתב האישום, היא הסירה מעליה את מעטה המקצועיות ונפלה קורבן לעלילה שהמתלוננות ביקשו לרקום כנגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully