וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג מחושב

אתי אפללו

18.3.2007 / 7:27

משרד רו"ח קסלמן וקסלמן פתח בלוג ליצירת קשר עם תאבי המידע החשבונאי. לטענתם, ביממה הראשונה נרשמו 600 כניסות לבלוג

מתחרה בלתי צפוי מאיים בימים אלה על שליטתן הבלתי מעורערת של בנות "הבלוג של מאי" מ"ארץ נהדרת" בעולם הבלוגים הווירטואלי. אמנם הבלוגרים לא יהיו בנות בגיל ההתבגרות, אלא רואי חשבון, והם לא ידונו בנושאים ברומו של עולם כמו דיאטות, בנים, ובגדים, אלא במסים, ב-IFRS, ובקרנות הון פרטיות. משרד רואי החשבון קסלמן וקסלמן PwC העלה בשבוע שעבר לאוויר את הבלוג החשבונאי הראשון בכתובת www.pwcblogs.co.il. הבלוג הראשון שעלה הוא של רו"ח משה פרץ, בנושא ה-IFRS, והוא מסתמן כבלוג הכי "קצוות" בשוק.

הבלוג בנושא ה-IFRS הוא הבלוג הראשון בסדרה שמתכננים בקסלמן וקסלמן PwC להעלות לאוויר בעניינים חשבונאיים שונים, כאשר קהל היעד של הבלוגים הוא בעיקר דירקטורים, מנכ"לים, סמנכ"לי כספים, משקיעים פוטנציאלים ואנליסטים, שיוכלו לקבל מידע מאנשי הפירמה במגוון תחומים הקשורים לעולם החשבונאות והפיננסים. במקצוע כמו ראיית החשבון, שנתפש כמקצוע סולידי, חשאי ושמרן, בלוג בו משתפים רואי חשבון את הציבור בהגיגיהם, הינו מיזם יוצא דופן.

"המקצוע מתחדש"

רו"ח אבי ברגר, השותף המנהל בקסלמן וקסלמן PwC, מספר כי הבלוגים בראש ובראשונה נותנים הזדמנות לאנשי משרדו לבטא את עצמם ואת דעותיהם האישיות בעניינים מקצועיים שנמצאים על סדר היום.

מקצוע ראיית החשבון ידוע כמקצוע שמרן, שלא בקלות צועד אל הקדמה, לכן הצעד נראה לא טבעי.

"אני לא רואה שום סתירה בין סולידיות מקצועית לשימוש בכלים מתחדשים ומתאימים. המקצוע מתחדש, כי העולם מתחדש. האנשים הצעירים שיגיעו למשרד ב-2008, כבר נולדו לתוך העולם האינטרנטי והם חיים בו. וחוץ מזה, זה חלק נוסף במהפכות שעובר המקצוע בשנים האחרונות. ישנה צעידה של כל המקצוע קדימה, בעקבות תהליכי הגלובליזציה בתחום, שמתבטאים גם במעבר ל-IFRS. עם זאת, בעניין הבלוגים, אין הרבה מדינות שהקונצפט הזה פועל בהן, היוזמה היא ראשונית וחריגה".

למה דווקא בלוג?

"המאפיין העיקרי של הבלוג הוא שהוא נותן במה לאנשים בתוך הארגון, ולא רק משווק את הארגון עצמו. לא מדובר במסרים של הפירמה ללקוחותיה. בלוגים קשורים לאנשים, ונותנים להם מידה יותר גדולה של חופש ליצור דיון בסוגיות שנמצאות עכשיו במוקד ההתעניינות של הציבור. בנוסף, זהו כלי פתוח ושקוף, שנותן לכל צופים לראות גם את התגובות והשאלות של שאר המשתתפים".

אתם לא חוששים מבעיות של אחריות מקצועית?

"הדברים נכתבים בבלוג על ידי אנשי מקצוע ומתוך אחריות, אבל עם זאת, אנו מסייגים את הדברים בבלוג במפורש. זהו לא מתן ייעוץ ודברים שנאמרים שם אינם חוות דעת מחייבת".

את המידע, הייעוץ והתשובות שאתה נותן היום בבלוג, אתה נותן ללקוחותיך תמורת תשלום.

"זאת תפישה ארכאית לשמור את המידע שקיים אצלנו "בראש". בעולם העסקים של היום צריך שתהיה נגישות לכל סוג של מידע, גם למידע החשבונאי".

לא במקרה הנושא הראשון שנבחר היה ה-IFRS, נכון?

"לא. זהו נושא חסר תקדים ואנחנו רואים את זה בהיקף העבודה שלנו כיום במשרד בעניין הזה, ובפניות שאנחנו מקבלים מחברות להדרכה מקצועית להתמודדות עם המהפכה החשבונאית".

אבל יש רושם שזה אמנם ענק, אבל לא במיוחד אטרקטיווי, איך מושכים קהל לבלוג כזה?

"הופתענו מכך ש-600 אנשים ביקרו בבלוג שלנו ב-24 השעות הראשונות שלו. זה נושא ענק, שמאוד מעסיק היום את הענף, ואת מנהלי הכספים בחברות. אם תהיה מודעות שיש בלוג כזה, תהיה גם התעניינות, משום שצצות ועולות הרבה בעיות ושאלות, שמחפשים להם תשובות".

אתם חושבים שתוכלו להתחרות ב"בלוג של מאי" מארץ נהדרת"?

"רו"ח משה פרץ, שמחבר את תכני הבלוג בנושא ה-IFRS, לומד במרץ את הלקסיקון שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully