וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות מזון מוותרות על 60 אלף בתי אב

נעה גרטי

18.3.2007 / 10:49

תופעה: חברות מזון בארץ חוששות מתביעות משפטיות ורושמות על המוצרים באופן גורף שהם עלולים להכיל גלוטן

מספר התביעות הייצוגיות בתחום הצרכנות הולך ועולה באחרונה. אנו מדווחים בתקשורת השכם והערב על תלונות כגון הקטנת נפח מיכל היוגורט יופלה בעוד המחיר נשאר זהה, או על הקטנת חבילות הוופלים הנמכרות בשווקים באותו מחיר בו נמכרו טרם הכיווץ, או אף תביעה נגד חברות הסלולר אשר לכאורה ניפחו מחירי שיחות שנעשו בחו"ל.

מאחר שמדובר בתביעות ייצוגיות המוגשות על סך סכומים של מיליוני שקלים, החברות החלו להיזהר מפני הצרכן הנשכן.

חברות מזון החלו לאחרונה לרשום בצורה גורפת על מוצרים רבים שהם עלולים להכיל גלוטן, שאסור לאכילה על ידי חולי צליאק. צעד זה ננקט בשל חששן של החברות מתביעות משפטיות בסכומי עתק של חולים. הדבר גורם לכך שגם על גבי מוצרים להם שום קשר לגלוטן, ובתהליך הכנתם אין מגע עם קמח נכנסים לקטגוריה של מוצרים אסורים על חולי צליאק.

האזהרה המופיעה על גבי אריזות מזון רבות גורמת לכך שמבחר מוצרי המזון שעומד לרשות חולי הצליאק קטן באופן דרמטי עד כדי מצב של תזונה חסרה על ידי החולים. בין הנפגעים המרכזיים הם ילדים, שנאלצים להמנע ממוצרי מזון שחבריהם אוכלים למרות שהם היו יכולים לאכול אותם ללא חשש. מנגד, חברות המזון מפסידות נתח שוק משמעותי של 60 אלף חולים ובני משפחותיהם שנמנעים מרכישת המוצרים.

אותן חברות המונעות מצרכניהן החולים את המגוון הרחב של המוצרים, לא הביאו בחשבון את האפשרות שייתבעו מן הכיוון ההפוך, על הטעיית ציבור חולה הצליאק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully