וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכשרת המלונות לפסח תעלה כ-70 מיליון שקל

עירית רוזנבלום

18.3.2007 / 12:46

טווח ההוצאות נע בין כ-50 אלף שקל למלון בודד קטן ועד למיליון שקל למלונות גדולים

עלות הכשרת המלונות בישראל לחג הקרוב מסתכמת בכ-70 מיליון שקל, ביותר מ-300 מלונות ברחבי הארץ. כך עולה מבדיקת המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל, שערכה השנה לראשונה בדיקה כלכלית לבחינת העלויות הקשורות בהכשרת בית מלון לחג הפסח.

מהבדיקה עולה כי עקב ההכנות לחג, הוצאות המלונות גבוהות בכ-40%-30% מאשר בימים רגילים. במלונות שהופכים ל"גלאט כשר" גדלה ההוצאה היומית עד לכ-60% יותר מאשר בימים רגילים. המשמעות: טווח ההוצאות נע בין כ-50 אלף שקל למלון בודד קטן ועד למיליון שקל במקרים של מלונות גדולים. ההכנות לפסח מתחילות כחודש לפני החג ומגיעות לשיאן במהלכו, והן נערכות תחת פיקוח משגיחי הכשרות.

על מה מוציאים המלונות כספים?

הכשרת המטבח - ניקוי יסודי של שטחי האכסון, המקררים והתנורים, לרבות החלפת גומיות סביב המקררים והתנורים; החלפת כלי ההגשה בכלים מיוחדים שנקנים במיוחד לפסח ונשארים באחסון כל השנה עד לחג (סירים, מחבתות, כלי בישול אחרים, צלחות, כוסות, סכו"ם, כלי אחסון ועוד). כלים מיוחדים לפסח נקנים גם עבור שירות החדרים. בסעיף זה יש לכלול גם רכישת חומרי ניקוי.

קניית מזון כשר לפסח - השקעה בקניית מוצרי חג כשרים, שחלקם יקרים. מוצרי היסוד בהם יש גידול משמעותי בעלויות: יין (גידול של כ-60%), ביצים (גידול של כ-50%), מוצרי מאפה כשרים ובשר (גידול של כ-40%), ירקות, במיוחד תפוחי אדמה (גידול של כ-40%).

טקסי ליל הסדר - הדפסת תפריטים מיוחדים, שכירת חזן ומנהל טקס.

עלויות שכר גבוהות במהלך ההכנות לחג ובמהלכו - לקראת החג מעסיקים המלונות עובדים רבים בשעות נוספות, או עובדים זמניים בתחום משק הבית והכביסה, במחסנים ובתחום התחזוקה. גם במהלך החג משלמים המלונות תוספות שכר משמעותיות.

לדברי שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, עונת הפסח מתאפיינת בנסיעות רבות בארץ ולחו"ל, "אך בשעה שמלונות ישראל נדרשים להשקעות עתק בהכנות לחג, הרי שמתחריהם בחו"ל אינם נדרשים לכך כלל. בסופו של דבר אנו שמחים שהשקעה זאת מתבטאת בתפוסות גבוהות בפסח", אמר צוראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully