וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלפוניה המסורתית תהפוך לתקשורת אינטרנטית

טל לוי

18.3.2007 / 13:14

כך טענו המשתתפים בכנס Com.Vention. התחומים החמים בעתיד: מנועי חיפוש והתאמת צרכים לכל לקוח

מי היזמים שיצליחו בעתיד ומי אלו שיכשלו, ומהם המאפיינים לחברות שישרדו את העתיד? זו השאלה עליה נדרשו להשיב המשתתפים בפאנל שנושאו "האם האינטרנט האלחוטי נמצא על סף צמיחה מהירה", אשר נערך במסגרת כנס Com.Vention שעורך TheMarker באיירפורט סיטי.

אסמה ווס, מייסדת MuniWireless, אמרה כי המפסידים הגדולים יהיו הטלפון הקווי והסלולרי, ואילו המנצחים יהיו מנועי החיפוש שיצליחו להביא תוכן גם למי שנודד ממקום למקום - "לא מידע מבוסס מקום אלא מידע מבוסס משתמש".

מת'יו סניידר, מנהל פיתוח עסקי ואסטרטגיה בענקית הטלפונים הסלולריים נוקיה, דיבר בכלליות רבה יותר ואמר כי המנצחים הם אלה שיאמצו את המודלים החדשים שעיקרם זיהוי משתמשי הקצה והתאמת השירותים לכל לקוח שכזה. ההתאמה מתבטאת, בין היתר, גם בתמחור מותאם יותר.

המפסידות הגדולות הן החברות שינסו לשמר את השירותים הנוכחיים מבלי להתקדם. כך למשל הזכיר סניידר את מיזם נפסטר (תוכנת שיתוף הקבצים הראשונה - ט.ל.), ואמר כי נפסטר היה שירות מוצלח אולם השאלה הגדולה היא עדיין כיצד להפוך פרויקט שכזה לרווחי.

חדשנות אינה מותרות

גארי שיינברג, סגן נשיא לתמיכה בטכנולוגיה וחדשנות בבריטיש טלקום הסביר כי "חדשנות אינה מותרות. מי שאינו מחדש יעלם, ולכן המפסידים הם אלה שלא ידעו לאמץ את הקדמה". שיינברג אמר כי המנצחים (כמו בריטיש טלקום) הם אלה שהבינו שחייבים לחדש כל הזמן ומבינים שהטלפוניה על גבי האינטרנט (VOIP) תעלים את הטכנולוגיה הנוכחית. "זו הסיבה שבריטיש טלקום משקיעה כ-18 מיליארד דולר בהקמת תשתית רשת חדשה", אמר שיינברג. "החדשנות שאנו רואים בישראל - יוצאת דופן".

רון מוריץ, סגן נשיא בכיר ב-Computer Associates, אמר שהמפסידות הן חברות הבידור ובמיוחד חברות המוסיקה ש"האסימון שלהן עדיין לא נפל". מוריץ הסביר כי השאלה האם החברות הללו ישרדו או שחברות חדשות יקומו ויחליפו אותן. "המנצחים הם לא בהכרח חברות במובן המסורתי אלא קבוצות קטנות שמקימות מיזמים חדשניים במיוחד. הדוגמא הטובה ביותר הן חברות קטנות בתחום המכשור הרפואי".

ד"ר עבד אלמליכ ג'אבר, מנכ"ל פלטל, אמר כי אם ספקיות התקשורת יגיבו במהירות לשינוי (כלומר יעברו לתשלום על תוכן ולא תשלום על קישוריות) - הן תהיינה המנצחות הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully