וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד הזלקורן: "המדינה צריכה להשקיע 200 מיליון דולר בננו-טכנולוגיה"

הארץ

27.8.2001 / 8:03

מנכ"ל כלל תעשיות ביוטכנולוגיה: חוזה ההשקעה של אי.די.בי באוניברסיטת תל אביב מעניק לקבוצה מעורבות בפעילות המרכז לננו-טכנולוגיות; הקבוצה תיהנה מתמלוגים

מאת דבי קאופמן

"מדינת ישראל צריכה להשקיע לפחות 200 מיליון דולר בתחומי הננו-טכנולוגיה כדי לקדם מחקר ופיתוחים בתחום" - כך אמר אתמול דוד הזלקורן, מנכ"ל חברת כלל תעשיות ביוטכנולוגיה מקבוצת אי.די.בי. לדבריו, על פי הערכות של חוקרים בעולם, ב-2015-2020 עתיד שוק הננו-טכנולוגיות להסתכם ביותר מ-500 מיליארד דולר. "כל דקה שעוברת בלי להשקיע בתחום זה פוגעת במדינה", אמר.

הזלקורן אמר את הדברים בהתייחסו להשקעתה של אי.די.בי בשבוע שעבר במרכז לננו-טכנולוגיות באוניברסיטת תל אביב, בהיקף של 2 מיליון דולר, כחלק מקונסורטיום חברות שהקימה האוניברסיטה. לדבריו, חברות מהתעשייה עדיין לא השתלבו בקונסורטיום בשלב זה, ואולם בימים אלה מתקיימים מגעים עם כמה חברות במשק.

"קשה היום לשכנע חברות בישראל להשקיע בתחומי הננו-טכנולוגיות, בעיקר בגלל המצב הקשה", אמר הזלקורן. "אין הרבה חברות שיכולות להרשות לעצמן לבצע השקעות בתחום. ואולם יש לנו רשימת חברות שצריך לפנות אליהן, ואנחנו ממתינים לעיתוי הנכון". בתעשייה העריכו אתמול כי הקונסורטיום מתכנן לפנות לחברות בינלאומיות גדולות הפעילות בישראל, כגון אינטל ואפלייד מטריאלס.

לדבריו, חוזה ההשקעה של אי.די.בי באוניברסיטת תל אביב כולל סעיפים המעניקים לקבוצה מעורבות בפעילות המרכז לננו-טכנולוגיות, כולל נציג של אי.די.בי שישמש חבר בוועדה המנהלת של המרכז. בין היתר אמור נציג זה לשתף את הקבוצה בפיתוחים ובמחקרים ולאפשר לה להשתתף בתהליך קבלת ההחלטות במרכז. בתמורה להשקעה תזכה קבוצת אי.די.בי בתמלוגים.

הזלקורן הסביר כי תחומי מחקר ננו-טכנולוגיים אינם קשורים בהכרח לביוטכנולוגיה, אלא גם לתחומי השבבים והאלקטרו-אופטיקה. הוא העריך כי בישראל עדיין אין חברות המתמחות באופן מובהק בננו-טכנולוגיות, וכי המחקר בתחום נערך ברמה האקדמית בלבד. גם חברות ההשקעות וקרנות ההון סיכון הפעילות בישראל אינן מבצעות השקעות בננו-טכנולוגיה, אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully